Huoleton digiarki -verkkopalvelu
Oomi tarjoaa ensimmäisenä Suomessa kattavan vakuutuspalvelun, jolla voit turvata digitaalisen arkesi!
Mitä vakuutus kattaa?
Verkkorikollisuus ja netissä tapahtuvat hyökkäykset sekä nettikiusaaminen ovat suuria huolenaiheita meille kaikille. Olemme suunnitelleet palvelun, jossa voimme tarjota sinulle ja perheellesi suojaa sekä tukea turvalliseen verkkoasiointiin arjessasi.
Verkkokauppahuijaus
Vakuutuksesta korvataan henkilökohtaista käyttöä varten ostettuja tuotteita vastaava taloudellinen tappio, jos verkkosivusto/kaupankäyntialusta osoittautuu huijaukseksi. Tuotteet on täytynyt maksaa sähköisenä transaktiona tai pankkisiirtona
Käyttäjän manipulointi
Vakuutuksesta korvataan käyttäjän manipulointihyökkäyksen kohteeksi joutuneelle vakuutetulle sellaiset varat, jotka vakuutettu on saamansa pyynnön suorana seurauksena siirtänyt henkilökohtaiselta pankkitililtään tai sähköisen rahan tililtään kolmannen osapuolen tilille enintään vakuutuskirjassa mainittuun rajaan saakka.
Identiteettivarkaus
Vakuutuksesta korvataan oikeudellinen neuvonta, sekä välttämättömät ja kohtuulliset oikeudelliset kustannukset lakimiesavun hankkimiseksi.
• Vakuutuksesta korvataan myös tulojenmenetystä:
- Vakuutetun henkilökohtaiset, työstä poissaolon vuoksi aiheutuneet kohtuulliset tulonmenetykset.
• Identiteettivarkaudesta johtuvat toimenpiteet, jotka vakuutus kattaa:
- Identiteetin toistuvan väärinkäytön jatkossa pysäyttäminen
- Vakuutetun luottotietojen palauttaminen
- Vakuutetun sähköisen rahan tilin, pankkitilin, kiinnelaina- tai lainatilin käyttöoikeuden ja hallinnan palauttaminen, sekä vakuutetun todellisen nimen ja identiteettiä koskevien tietojen muuttaminen tai korjaaminen
- Puolustautuminen vakuutettua vastaan nostettuja, tavaran, palvelun tai lainan maksamatta jättämiseen liittyviä yksityisoikeudellisia kanteita vastaan, kun kanteen nostaja on luotonantaja, perintätoimisto tai muu luotonantajan nimissä toimiva taho
Verkkokiusaaminen ja trollaus
Vakuutuksesta korvataan verkkohäirinnän tai verkossa tapahtuneen vakavan ja pahantahtoisen tietosuojaluokkauksen uhriksi joutuneelle vakuutetulle oikeudellinen neuvonta, jonka tavoitteena on sisällön poistaminen ja häirinnän jatkumisen estäminen.
Vakuutuksesta voidaan korvata välttämättömiä ja kohtuullisia kustannuksia lakimiesavun hankkimiseksi.
Verkkokiristyshyökkäys
Vakuutuksesta korvataan verkkotukipalvelu vakuutetulle, joka joutuu verkkokiristyshyökkäyksen uhriksi.
Jos hyökkäyksen voi pysäyttää ilman lunnaiden maksamista, vakuutuksesta korvataan verkkotukipalvelun suorittamasta elektroniikkalaitteiden palauttamisesta enintään vakuutuskirjassa ilmoitettu määrä.
Jos kiristäjä vaatii lunnaita, jotka on maksettava vakuutetun elektroniikkalaitteiden salauksen tai lukituksen vapauttamiseksi, korvataan vakuutuksesta vakuutetun maksama summa enimmäismäärään saakka.
Saat käyttöösi kaikki nämä palvelut
Olemme kehittäneet uuden palvelun, joka tarjoaa kokonaisvaltaisen ratkaisun sekä turvan digitaaliseen arkeesi. Palvelu on voimassa aina kuukauden kerrallaan, joten tarvittaessa palvelun voi irtisanoa milloin vain.

Puhelintuki
Kun tarvitset apua, saat tukea ja neuvontaa puhelimitse :
- Oikeudellinen neuvonta, jonka tavoitteena on sisällön poistaminen ja häirinnän jatkumisen estäminen ongelmatilanteiden välttämiseksi ja korjaamiseksi.
- Mikäli joudut nettikiusaamisen, -kiristämisen tai -huijauksen kohteeksi, autamme sinua haitallisten sisältöjen poistojen kanssa sekä virusten aiheuttamien ongelmien varalta.
- Digituki ma-la klo 8.30-17.30
0800 418 364

Oomi Huoleton digiarki -verkkopalvelu
Verkkopalvelu on käytössäsi vuorokauden kaikkina aikoina. Verkkopalvelu analysoi sinun ja perheesi kyberaltistumisia ja ilmoittaa sinulle, jos henkilökohtaiset tietosi ja salasanasi paljastuvat esimerkiksi pimeässä verkossa.
Verkkopalvelu auttaa:
- Parantamaan elektroniikkalaitteiden turvallisuutta.
- Estämään virusten pääsyä elektroniikkalaitteisiin
- Tunnistamaan mahdollisia huijauksia
- Ympärivuorokautinen sähköpostitilien, maksukorttien, tietomurtojen sekä tietovuotojen valvonta

Korvauspalvelu
Identiteettivarkauksien, verkkorikollisuuden, nettikiusaamisen tai -huijausten varalta tukenasi on korvauspalvelu. Lisäksi sinulla on mahdollisuus saada korvaus oikeudellisesta avusta.
- Ansiomenetysten korvaus työstä poissaolon vuoksi aiheutuneet tulonmenetykset esimerkiksi varastetun identiteetin takaisinhankkimiseksi.
- Oikeudelliset kulut lakimiesavun hankkimiseksi.
- Vakuutus korvaa syntynyttä taloudellista tappiota esim. nettiostoksiin käytetyn kaupankäyntialustan osoittautuminen huijaukseksi
- Korvauspalvelu ma-la 8.30-17.30 +358 9 2513 7555

Haittaohjelmien poisto
Jos virus hyökkää tietokoneellesi, kyberasiantuntija poistaa sen etänä ja jopa auttaa sinua tapauksissa, joissa henkilökohtaiset valokuvasi ja tietosi on saatettu hakkeroitua lunnaita vastaan.
- Ongelmatilanteiden välttämiseksi ja korjaamiseksi.
- Digituki ma-la klo 8.30-17.30
0800 418 364
Suurin osa tietoturvaloukkauksista tapahtuu suurissa organisaatioissa, jotka säilyttävät henkilötietojasi. Virustorjuntaohjelmisto tarjoaa vain vähän suojaa näissä tilanteissa.
Vakuutuksen korvaukset ja rajoitteet
Onko vakuutusturvalle mitään rajoitteita?
Verkkokauppahuijauksesta ei korvata:
- Aidoilla kaupankäyntialustoilla/verkkosivuilla tehdyt sähköiset transaktiot tai pankkisiirrot, joissa vakuutetun haitta on kuluttajasuojalain alainen (esim. myyjän konkurssi.)
- Kryptovaluutalla, käteisellä rahalla, arvosetelillä tai lahjakortilla tehtyä verkko-ostosta.
Verkkokiristyshyökkäyksestä ei korvata:
- Lunnasvaatimuksia, jotka vakuutettu maksaa uudelleen samasta verkkokiristyshyökkäyksestä, tai lunnaita, jotka vakuutettu maksaa ilman Chubbin auktorisointia.
- Tietoja, joita ei pystytä palauttamaan tai on hävinnyt verkkokiristyshyökkäyksen aikana.
Identiteettivarkaudesta/verkkokiusaamisesta tai trollauksesta ei korvata:
- Vastapuolen vakuutetulle mahdollisesti maksettavaksi tuomittuja oikeudenkäyntikuluja.
- Vakuutetun väärin käytetyn identiteetin turvin ostetun kiinteistön tai moottoriajoneuvon aiheuttamia tappioita, mikäli vakuutettua vastaan on nostettu siviilikanne oikeudessa asiaa koskien.
- Lakimiesapua, jonka tarjoaa asianajaja tai muu lakimies, jolla ei ole oikeustieteellistä tutkintoa (OTK/OMK).
Käyttäjän manipuloinnista ei korvata:
- Maksua, jonka vakuutettu on suorittanut etukäteismaksuna luvatusta merkittävästä rahasummasta käyttäen pankkitiliään tai sähköisen rahan tiliään.
- Yritystililtä tehtyjä varojen siirtoja.
Korvausten enimmäismäärät ja omavastuut
Mikäli ehdot korvauksen saamiselle ja korvausmenettelylle täyttyvät, korvataan kunkin korvauselementin kohdalle vakuutuskirjassa määritellyt korvaukset vakuutetulle.
Korvausten enimmäismäärät ovat kalenterivuosikohtaisia. Omavastuut ovat vahinkokohtaisia. Korvausten enimmäismäärät sekä omavastuut käyvät ilmi myös vakuutuskirjasta.
Enimmäismäärät ja omavastuut:
Turvalaji | Yksilöturva | Perhepaketti | Omavastuu |
---|---|---|---|
Verkkoturvallisuusohjelmisto | Palvelu | Palvelu | - |
Verkkotukipalvelu | Palvelu | Palvelu | - |
Verkkokiristyshyökkäys | 1000€ | 2000€ | 50€ |
Verkkokiusaaminen ja trollaus | 5000€ | 10 000€ | 150€ |
Identiteettivarkaus: Tulojen menetys Oikeudelliset kustannukset | 5000€ 50 000€ | 10 000€ 100 000€ | 50€ 150€ |
Verkkokauppahuijaus | 1500€ | 2500€ | 50€ |
Käyttäjän manipulointi | 2500€ | 5000€ | 50€ |
Mitä vakuutus ei kata?
- Vakuutetun tai vakuutuksenottajan aiheuttamia vakuutustapahtumia.
- Vakuutustapahtumia, kun vakuutuksenottaja on antanut vääriä vastauksia vakuutusyhtiön esittämiin kysymyksiin.
- Korvauksen maksamista koskevien rajoitusehtojen mukaisia vakuutustapahtumia.
- Vakuutustapahtumia, jotka koskevat vakuutetun liike- tai elinkeinotoimintaa tai niihin liittyviä vahinkoja.
- Vakuutustapahtumia, jotka perustuvat ennen vakuutussopimuksen voimaantuloa tai sen päättymisen jälkeen tapahtuneeseen tapahtumaan.
- Hyväksytyn korvausvaatimuksen mahdollinen omavastuu.
Tärkeää tietoa vakuutuksesta
Lue tarkemmin vakuutusehdoista, yhteenvedon tärkeimmistä kohdista ja rajoituksista sekä etämyynnin ennakkotiedoista.
Vakuutusehdot
Tutustu Oomi Huoleton digiarki vakuutusehtoihin
Vakuutustietoasiakirja
Yhteenveto vakuutuksen tärkeimmistä kohdista ja rajoituksista
Etämyynnin ennakkotiedot
Lue lisää etämyynnin ennakkotiedoista

Näin saat vakuutuspalvelun käyttöösi
- Lisää Oomi Huoleton digiarki ostoskoriin ja valitse itsellesi sopiva laskutusväli
- Täytä tilauslomake ja rekisteröidy Oomi.fi verkkokauppaan
- Maksa vakuutuspalvelu maksukorttitiedoillasi
- Kun olet ostanut vakuutuksen kirjaudut palveluun, jossa voit lisätä skannattavia sähköpostitunnuksia, kortteja tai perheesi käytössä olevia tunnuksia.
- Palvelu arvioi antamasi tietojen perusteella riskiäsi joutua verkkorikollisuuden kohteeksi. Saat palvelusta tietoa ja toimenpiteitä, joilla voit parantaa omaa pisteytystäsi ja pienentää nettirikollisuuden uhriksi joutumisen riskiä.
- Verkkopalvelun kautta saat yhteyden asiakastukeen, jos epäilet joutuneesi verkkorikollisuuden, hakkeroinnin tai muun huijauksen kohteeksi. Voit lähettää verkkolomakkeella viestisi tai soittaa suoraan puhelinpalveluun.
Usein kysytyt kysymykset
Missä vakuutusturva on voimassa?
Turva on voimassa kaikkialla maailmassa 24 tuntia vuorokaudessa työ- ja vapaa-aikana. Turva ei ole voimassa, jos oleskelu Pohjoismaiden ulkopuolella kestää yhtäjaksoisesti enemmän kuin 12 kuukautta.
Mitkä ovat velvoitteeni?
- Vakuutuksenottajan ja vakuutetun tulee ennen vakuutuksen myöntämistä antaa oikeat ja täydelliset vastaukset vakuutusyhtiö Chubbin esittämiin kysymyksiin.
- Vakuutuksenottajan ja vakuutetun tulee vakuutuskauden aikana oikaista Chubbille antamansa, vääriksi tai puutteellisiksi havaitsemansa tiedot.
- Vakuutuksenottajan on ilmoitettava Chubbille, mikäli vakuutettu muuttaa pysyvästi ulkomaille tai vakuutetun oleskelu Pohjoismaiden ulkopuolella jatkuu yli 12 kuukautta.
- Ilmoitus vakuutustapahtumasta on tehtävä kirjallisesti Chubbille vuoden kuluessa siitä, kun korvauksenhakija on saanut tietää vakuutuksen voimassaolosta, vakuutustapahtumasta ja vakuutustapahtumasta aiheutuneesta vahinkoseuraamuksesta. Korvausvaatimus on joka tapauksessa esitettävä vuoden kuluessa vahinkoseuraamuksen aiheutumisesta.
- Korvauksen hakijan on annettava Chubbille sellaiset asiakirjat ja tiedot, jotka ovat tarpeen Chubbin vastuun selvittämiseksi ja joita häneltä kohtuudella voidaan vaatia ottaen myös huomioon Chubbin mahdollisuudet hankkia selvitys.
Kuinka ja milloin suoritan maksun?
- Vakuutusmaksukausi on yksi vuosi laskettuna vakuutuksen vuosipäivästä (vakuutuksen merkitsemispäivä).
- Vakuutuksenottaja voi maksaa vakuutusmaksun erissä. Oomi laskuttaa vakuutusmaksun vakuutuksenottajan valitseman maksuvälin mukaan.
Milloin vakuutusturva alkaa ja päättyy?
- Vakuutus astuu voimaan hakemuksen alkamispäivän mukaisesti, kun vakuutusyhtiö on myöntänyt sen.
- Vakuutus on voimassa toistaiseksi. Vakuutuksenottaja voi milloin tahansa irtisanoa sopimuksen kirjallisesti.
- Vakuutuksen voimassaolo päättyy sen vakuutusmaksukauden päättyessä, jonka aikana vakuutettu on muuttanut pysyvästi ulkomaille, tai kun vakuutetun tilapäinen oleskelu Pohjoismaiden ulkopuolella on jatkunut yli 12 kuukautta. Mikäli vakuutuksenottaja kuolee, päättyy myös lisävakuutetun vakuutussopimus.
Miten irtisanon sopimuksen?
Vakuutuksenottaja voi milloin tahansa irtisanoa sopimuksen Chubbille lähetetyllä kirjallisella ilmoituksella.

Vinkit ja ohjeet digitaaliseen arkeen
Tutustu ohjeisiimme ja vinkkeihimme digitaalisen arjen sujuvoittamiseksi ja turvaamiseksi. Jo muutamalla nopealla muutoksella ehkäiset sinua ja läheisiäsi verkkorikollisuuden uhriksi joutumiselta.
Haluatko kuulla enemmän Oomi Huoleton digiarki-vakuutuspalvelusta?
Jos haluat kuulla enemmän Oomi Huoleton digiarki-vakuutuspalvelusta tai haluat kysyä mieltä askarruttavia kysymyksiä, jätä tähän yhteystietosi ja soitamme sinulle takaisin.
Lisätietoja saat myös vakuutuspalveluidemme asiakaspalvelusta
09 2522 1144 (ark. 9-16)
Kun olet ostanut Oomi Huoleton digiarki -vakuutuspalvelun ja haluat tehdä muutoksia siihen, olethan yhteydessä vakuutusyhtiö Chubbin asiakaspalveluun 09 6861 5151 arkisin klo 9-17.