Oomi Online tas bort för privatkunder den 30 april

Oomi Online-tjänsten tas bort från våra privatkunders användning senast i slutet av april 2025. I framtiden kan våra kunder använda den nya tjänsten OmaOomi. Språkversioner utvecklas för närvarande, och den engelska versionen av OmaOomi kommer att vara tillgänglig från och med den 19 maj. Den svenskspråkiga versionen av OmaOomi släpps senare under året. För företagskunder kommer Oomi Online att vara tillgänglig tills vidare.

Framöver kan kunder använda den nya OmaOomi-tjänsten för att hantera sina elavtal och följa sin förbrukning. OmaOomi kommer att ersätta Oomi Online för privatkunder senast i slutet av april.

OmaOomi visar bland annat avtalsinformation, elförbrukning och förbrukningseffekt, elräkningar och spotpriset. Vi lär oss också kontinuerligt av användarupplevelser och utvecklar nya funktioner för tjänsten. OmaOomi kan användas både som mobilapp och via webbläsare.

För närvarande är OmaOomi tillgänglig endast på finska, men andra språkversioner utvecklas. Den engelska versionen av OmaOomi kommer att släppas den 19 maj, och den svenskspråkiga versionen kommer att lanseras senare under året. Vi kommer att informera separat om lanseringstidpunkten för den svenskspråkiga versionen av OmaOomi.

Vänligen observera att inloggningsuppgifterna för systemen är olika, så samma inloggning fungerar inte både för Oomi Online och OmaOomi. Du kan också logga in på OmaOomi med stark autentisering.

För våra företagskunder kommer Oomi Online att vara tillgänglig tills vidare. OmaOomi kommer att bli tillgänglig för företag senare under 2025.