Vi skickar kundmeddelanden elektroniskt i fortsättningen
Vi övergår till att skicka kundmeddelanden elektroniskt från och med 1.12.2025.

Enligt de nya elförsäljningsvillkoren (EFV2024) som gäller för ditt avtal kan kundmeddelanden skickas till kundens e-post eller e-tjänst i stället för per brev.
Det här betyder att du som vår kund i fortsättningen får de meddelanden som nämns i villkoren elektroniskt:
- avtalsbekräftelser
- meddelanden om prisändringar
- meddelanden om andra ändringar i avtalsvillkoren
- andra meddelanden som nämns i villkoren
- erbjudanden när ett tidsbundet avtal håller på att ta slut
Elektronisk kundkommunikation gäller inte fakturor, betalningspåminnelser eller avbrottsvarningar. Du kommer även i fortsättningen att få dina fakturor enligt din nuvarande faktureringsmetod. Det sker inga ändringar i din fakturering.
Kontrollera och uppdatera dina kontaktuppgifter
Om du har angett din e-postadress får du framöver kundmeddelanden på ett smidigt och miljövänligt sätt till din e-post. Se till att dina kontaktuppgifter är uppdaterade.
Du kan enkelt kontrollera och uppdatera dina elektroniska kontaktuppgifter i OmaOomi:
- Välj språk: Meny > Omat tiedot > Muokkaa tietoja > Kieli > Välj språk
- Uppdatera dina kontaktuppgifter: Meny > Mina uppgifter > Redigera uppgifterna
Via e-tjänsten får du kundmeddelanden på ett snabbt och tillförlitligt sätt. Om du ändå vill få kundmeddelandena också som papperspost kan du ange detta i OmaOomi:
- Välj språk: Meny > Omat tiedot > Muokkaa tietoja > Kieli > Välj språk
- Uppdatera dina kontaktuppgifter: Meny > Mina uppgifter > Kommunikationsinställningar > Redigera