Vi skickar kundmeddelanden elektroniskt i fortsättningen

Vi övergår till att skicka kundmeddelanden elektroniskt från och med 1.12.2025.

Enligt de nya elförsäljningsvillkoren (EFV2024) som gäller för ditt avtal kan kundmeddelanden skickas till kundens e-post eller e-tjänst i stället för per brev.

Det här betyder att du som vår kund i fortsättningen får de meddelanden som nämns i villkoren elektroniskt:

  • avtalsbekräftelser
  • meddelanden om prisändringar
  • meddelanden om andra ändringar i avtalsvillkoren
  • andra meddelanden som nämns i villkoren
  • erbjudanden när ett tidsbundet avtal håller på att ta slut

Elektronisk kundkommunikation gäller inte fakturor, betalningspåminnelser eller avbrottsvarningar. Du kommer även i fortsättningen att få dina fakturor enligt din nuvarande faktureringsmetod. Det sker inga ändringar i din fakturering.

Kontrollera och uppdatera dina kontaktuppgifter

Om du har angett din e-postadress får du framöver kundmeddelanden på ett smidigt och miljövänligt sätt till din e-post. Se till att dina kontaktuppgifter är uppdaterade.

Du kan enkelt kontrollera och uppdatera dina elektroniska kontaktuppgifter i OmaOomi:

  • Välj språk: Meny > Omat tiedot > Muokkaa tietoja > Kieli > Välj språk
  • Uppdatera dina kontaktuppgifter: Meny > Mina uppgifter > Redigera uppgifterna

Via e-tjänsten får du kundmeddelanden på ett snabbt och tillförlitligt sätt. Om du ändå vill få kundmeddelandena också som papperspost kan du ange detta i OmaOomi:

  • Välj språk: Meny > Omat tiedot > Muokkaa tietoja > Kieli > Välj språk
  • Uppdatera dina kontaktuppgifter: Meny > Mina uppgifter > Kommunikationsinställningar > Redigera

Läs mer