Registrering i onlinetjänsten, konsumenter
För att registrera dig i onlinetjänsten behöver du personliga bankkoder eller mobilcertifikat. Vi använder de vanligaste nätbankernas identifieringstjänster: Aktia, Danske Bank, Handelsbanken, Nooa Sparbank, Nordea, OP, POP Banken, S-Banken, LokalTapiola, Ålandsbanken.
Tjänsten fungerar i de vanligaste versionerna av Edge, Firefox, Chrome och Safari. I Microsoft Internet Explorer fungerar inte nödvändigtvis alla flikar och funktioner.
Om du har nätbankskoder till någon annan bank än de som nämns ovan eller inte alls har personliga nätbankskoder, vänligen kontakta vår kundtjänst (asiakaspalvelu@oomi.fi).
Genom att registrera sig godkänner användaren användarvillkoren för tjänsten. Användaren ansvarar för att de uppgifter hen lämnar är korrekta och aktuella.
Steg 1: Välj privatkund
Steg 2: Bankidentifiering/mobilcertifikat: Välj din banks logo och ange dina personliga bankkoder.
Steg 3: Användarvillkor: Fyll i eller ändra de kunduppgifter som efterfrågas. Spara ditt användarnamn och lösenord. Läs och godkänn användarvillkoren.
- Som användarnamn kan du använda till exempel din e-postadress eller någon annan kod/något annat ord.
- Lösenordet måste vara minst åtta tecken långt och innehålla tecken i minst tre olika teckenkategorier: stora och små bokstäver, siffror och specialtecken.
Kontrollera ännu dina uppgifter innan du skickar blanketten.
Steg 4: Efter registreringen styrs du till Onlinetjänsten. Du får även en bekräftelse på registreringen till din e-post.
Vid problem kan du kontakta vår kundtjänst på tfn 09 2522 1122 eller per e-post till asiakaspalvelu@oomi.fi.