
Yritysten asiakaspalvelu
Oomin yritysasiakaspalvelussa voit hoitaa asiakkuuteen ja sopimuksiin liittyviä asioita.
Laskun maksuun liittyvissä asioissa voit ottaa yhteyttä maksuneuvontaan.
Voit hoitaa sähkösopimusasioita myös Online-palvelussamme ajasta ja paikasta riippumatta 24/7.
⚠️ ASIAKASPALVELU TIEDOTTAA:
Tiedote 29.8.2023: Kokosimme tiedotteelle asiakaspalvelumme muuttuneet aukioloajat sekä kattavan tietopaketin siitä, miten voit asioida kanssamme helpoiten poikkeuksellisesta ruuhkatilanteesta huolimatta. Linkki tiedotteeseen
Etsikö apua? Tässä yleisimmät kysymykset asiakaspalvelullemme
Valitsin Oomin uudeksi sähkönmyyjäkseni. Pitääkö minun irtisanoa vanha sopimukseni?
Sinun ei tarvitse olla yhteydessä aikaisempaan sähkömyyjääsi irtisanoaksesi sopimusta heillä. Huolehdimme asiasta puolestasi.
Mikä ero on e-laskulla ja verkkolaskulla?
E-lasku on pankkien kehittämä turvallinen tapa vastaanottaa ja maksaa laskuja. Voit tehdä e-laskutilauksen jo ennen ensimmäistä sähkölaskua. Toimitamme sopimusvahvistuksessa sinulle laskutusperustetunnuksen, jonka avulla voit tehdä e-laskuvaltuutuksen omassa verkkopankissasi.
Verkkolasku on yrityksille tarkoitettu palvelu, jossa laskuttajayritys lähettää verkkolaskun sähköisesti vastaanottavan yrityksen verkkolaskuoperaattorille. Verkkolaskuoperaattori toimittaa laskun vastaanottavalle yritykselle yleensä suoraan ostoreskontraan. Yrityksillä tulee siis olla taloushallinnon ohjelmisto, jossa voidaan muodostaa tai vastaanottaa laskuja.
Myös verkkolasku on turvallinen laskutustapa, sillä laskujen lähettäminen ja vastaanottaminen vaatii sopimusta verkkolaskuvälittäjän kanssa.
Mistä näen yritykseni sähkösopimuksen tiedot?
Sähkösopimuksen tiedot näet helposti Online-palvelustamme. Online-palvelusta löydät yrityksesi sähköenergian kulutustiedot, kaikki sähkönmyyntisopimukseen liittyvät tiedot sekä laskut. Jos yritykselläsi ei ole vielä Oomin Online-palvelua käytössä, voit ottaa palvelun käyttöön rekisteröitymällä palvelun käyttäjäksi.
Voinko vaikuttaa sähkön tuotantotapaan ja mitä tarkoittaa alkuperätakuu?
Voit valita millä tavalla yrityksesi käyttämä sähkö tuotetaan: valitsemalla sopimukseesi Oomi Uusiutuvan varmistut, että käyttämäsi sähkö on tuotettu 100% uusiutuvasti biovoimalla, auringolla, vedellä ja tuulella.
Sähkön alkuperän todentaminen sähkön alkuperätakuilla takaa, että sähkö on tuotettu uusiutuvista energialähteistä. Alkuperä varmennetaan Guarantee of Origin -alkuperätakuujärjestelmän mukaisesti.
Yrityksemme laskutustiedot ovat muuttuneet, miten ilmoitan muutoksesta?
Voit ilmoittaa yrityksesi uuden laskutusosoitteen helposti verkkosivujemme muutoslomakkeen kautta.
Asioi kanssamme

Online 24/7
Online-palvelussa voit ajasta ja paikasta riippumatta hoitaa yrityksesi sähkösopimukseen liittyviä asioita.
Online-palvelu
Asiakaspalvelu yrityksille
Asiakkuuteen ja sopimuksiin liittyen soita 09 2522 1133 (mpm/pvm)*, ma-pe 10-16. Alla myös lomake yhteydenottoja varten.

Maksuneuvonta yrityksille
Laskun maksusta, eräpäivän siirrosta, perinnästä ja maksuajasta voit ottaa yhteyttä maksuneuvontaan 09 2315 0466 (mpm/pvm)*, ma-pe 8-20 ja la 10-15.
Ropo Online*Puhelut 09-alkuisiin numeroihin maksavat oman liittymäsi matkapuhelu- tai paikallisverkkomaksun verran.