Oomi selkiyttää - sähköinfoa yrityksille

Sähkön hinnanvaihtelut ovat aiheuttanut huolta, ja usea yritys joutuu pohtimaan, miten voisi säästää energiaa ja mitä voisi tehdä sähkön riittämisen varmistamiseksi.

Kokosimme tälle sivulle sähkömarkkinoiden toimintaan, energiansäästöön ja sähkön hintaan liittyviä ajankohtaisia sisältöjä, joista toivomme olevan sinulle ja yrityksellesi hyötyä.

Seuraa sähkönkulutustasi Oomi Onlinessa

Online-palvelusta löydät sähköenergian kulutustiedot, sähkön myyntisopimukseen liittyvät tiedot sekä laskut.

Raportointi-välilehdeltä näet tiedot kotisi sähkönkulutuksesta: Kulutustietojen perusteella voit tutustua sähkönkulutukseesi tunnin tarkkuudella ja arvioida seuraavan sähkölaskun loppusummaa.

Pörssisähkön ABC

Ei päivääkään ilman pörssisähköuutisia. Sähkön hinnat ovat olleet ajoittain moninkertaisia totuttuun hintatasoon nähden. Mistä sähköpörssissä on kysymys? Sähköpörssi Nord Pool on kauppapaikka pistorasiaan tulevalle sähkölle. Nord Pool on Euroopan suurin fyysisen sähkön kauppapaikka, jossa määräytyy tuntikohtainen pörssisähköhinta.

Sähköinfoa kotiin

Poikkeuksellinen sähkömarkkinatilanne aiheuttaa monia kysymyksiä ja sähköön liittyvät termit eivät ehkä ole tuttuja. Kokosimme tälle sivulle sähkömarkkinoiden toimintaan, energiansäästöön ja sähkön hintaan liittyviä ajankohtaisia sisältöjä.

Usein kysyttyä sähkön hinnasta

Nappaa ajankohtaiset vinkit suoraan somesta!

Datakeskukset pyörittävät digitaalista maailmaa – ja Oomi pitää ne käynnissä. Verne luottaa Oomiin, kun tarvitaan asiantuntemusta, kilpailukykyä ja vihreää energiaa.Näin rakennetaan vastuullista kasvua ja energiaviisaita ratkaisuja yhdessä! 👇#oomi #datakeskus #vastuullisuus #energia #asiakastarina #B2B

Datakeskukset pyörittävät digitaalista maailmaa – ja Oomi pitää ne käynnissä.…

@Oomi Energia 9 hours ago

Oomikä uutinen – olemme Human Power 2025 -kilpailun finaalissa! 🎉Human Power -kilpailun tavoitteena on kannustaa ja inspiroida suomalaisia organisaatioita ja johtajia yhä ihmisläheisempään toimintaan nostamalla esiin onnistuneita esimerkkejä. Oomi on valittu finaaliin kategoriassa “Ihmisläheisin työpaikka – alle 250 henkilöä”.Finaalipaikka kertoo meille, että panostuksemme ihmislähtöiseen kulttuuriin, yhteisöllisyyteen ja oomilaisten kasvuun on huomattu. Kiitos jokaiselle oomilaiselle, kun olette päivittäin mukana luomassa tätä kulttuuria ja yhteistä kasvua.💛Kuvassa Oomin henkilöstöpäällikkö Mira vastaanotti eilen toimistolla onnittelulähetyksen Hälsan Lari Karjulalta. 🤩Voittaja julkaistaan 27.11. Human Power 2025 -gaalassa Finlandia-talolla. #HumanPower2025 #Oomi #IhmisläheinenTyöpaikka

Oomikä uutinen – olemme Human Power 2025 -kilpailun finaalissa! 🎉Human…

@Oomi Energia 10 hours ago

Oomikä uutinen – olemme Human Power 2025 -kilpailun finaalissa! 🎉Human Power -kilpailun tavoitteena kannustaa ja inspiroida suomalaisia organisaatioita ja johtajia yhä ihmisläheisempään toimintaan nostamalla esiin onnistuneita esimerkkejä. Oomi on valittu finaaliin kategoriassa “Ihmisläheisin työpaikka – alle 250 henkilöä”.Finaalipaikka kertoo meille, että panostuksemme ihmislähtöiseen kulttuuriin, yhteisöllisyyteen ja oomilaisten kasvuun on huomattu. Kiitos jokaiselle oomilaiselle, kun olette päivittäin mukana luomassa tätä kulttuuria ja yhteistä kasvua.💛Kuvassa Oomin henkilöstöpäällikkö Mira vastaanotti eilen toimistolla onnittelulähetyksen Hälsan Lari Karjulalta. 🤩Voittaja julkaistaan 27.11. Human Power 2025 -gaalassa Finlandia-talolla. #HumanPower2025 #Oomi #IhmisläheinenTyöpaikka

Oomikä uutinen – olemme Human Power 2025 -kilpailun finaalissa! 🎉Human…

@Oomi Energia 13 hours ago

Oomikä uutinen – olemme Human Power 2025 -kilpailun finaalissa! 🎉 Oomi on valittu finaaliin kategoriassa “Ihmisläheisin työpaikka – alle 250 henkilöä”.Finaalipaikka kertoo meille, että panostuksemme ihmislähtöiseen kulttuuriin, yhteisöllisyyteen ja hyvinvointiin on huomattu. Kiitos siis jokaiselle oomilaiselle, kun olette päivittäin mukana luomassa tätä kulttuuria.💛Kuvassa Oomin henkilöstöpäällikkö Mira vastaanotti eilen toimistolla onnittelulähetyksen Hälsan Lari Karjulalta. 🤩Voittaja julkaistaan 27.11. Human Power 2025 -gaalassa Finlandia-talolla. #HumanPower2025 #Oomi #IhmisläheinenTyöpaikka

Oomikä uutinen – olemme Human Power 2025 -kilpailun finaalissa! 🎉…

@Oomi Energia 15 hours ago

Oomikä uutinen – olemme Human Power 2025 -kilpailun finaalissa! 🎉 Oomi on valittu finaaliin kategoriassa “Ihmisläheisin työpaikka – alle 250 henkilöä”.Finaalipaikka kertoo meille, että panostuksemme ihmislähtöiseen kulttuuriin, yhteisöllisyyteen ja hyvinvointiin on huomattu. Kiitos siis jokaiselle oomilaiselle, olette jokainen päivittäin mukana luomassa tätä kulttuuria.💛Kuvassa Oomin henkilöstöpäällikkö Mira vastaanotti eilen toimistolla onnittelulähetyksen. 🤩Voittaja julkaistaan 27.11. Human Power 2025 -gaalassa Finlandia-talolla. #HumanPower2025 #Oomi #IhmisläheinenTyöpaikka @humanpowerkilpailu

Oomikä uutinen – olemme Human Power 2025 -kilpailun finaalissa! 🎉…

@oomienergia 15 hours ago

Yleisiä sähkömyyttejä ja oikeat faktat! ⚡️ 💡 ”Laitteen jättäminen valmiustilaan ei kuluta sähköä."Totuus: Kuluttaa kyllä! Valmiustilassa olevat laitteet voivat viedä jopa 5–10 % kodin sähkönkulutuksesta.💡 “Sähköpatteri kuluttaa vähemmän kuin ilmalämpöpumppu.”Totuus: Ilmalämpöpumppu on moninkertaisesti energiatehokkaampi – se tuottaa jopa 3-5 kertaa enemmän lämpöä suhteessa sähkönkulutukseen.💡 “Aurinkopaneelit eivät toimi Suomessa talvella.”Totuus: Aurinkopaneelit tuottavat vähemmän sähköä talvella, mutta toimivat pääsääntöisesti ympäri vuoden — ja pitkät kesäpäivät kompensoivat tehokkaasti.#oomi #sähkönkulutus

Yleisiä sähkömyyttejä ja oikeat faktat! ⚡️ 💡 ”Laitteen jättäminen valmiustilaan…

@oomienergia 2 days ago

Tulevaisuudessakin tarvitaan inhimillinen asiakaskokemus 💡 Oomi sai tunnustusta Asiakkuusindeksi 2025 -tutkimuksessa historiallisesti parhaiten kehittyneestä asiakaskokemuksestaan. Seuraava harppaus syntyy ihmisestä ja tekoälystä yhdessä. 🤝 Teknologian kehitys tuo uusia mahdollisuuksia asiakaskokemuksen parantamiseen, mutta samalla on pidettävä kiinni inhimillisyydestä ja panostuksista vuorovaikutukseen.Lue Oomin asiakkuusjohtaja Sini Suutarin blogista lisää tulevaisuuden asiakaskokemuksesta, teknologian mahdollisuuksista sekä aitojen kohtaamisten merkityksestä.Linkin löydät kommenteista. 👉 #oomi #asiakkuusindeksi #asiakaskokemus

Tulevaisuudessakin tarvitaan inhimillinen asiakaskokemus 💡 Oomi sai tunnustusta Asiakkuusindeksi 2025 -tutkimuksessa…

@Oomi Energia 3 days ago

Tulevaisuudessakin tarvitaan inhimillinen asiakaskokemus 💡 Oomi sai tunnustusta Asiakkuusindeksi 2025 -tutkimuksessa historiallisesti parhaiten kehittyneestä asiakaskokemuksestaan. Seuraava harppaus syntyy ihmisestä ja tekoälystä yhdessä. 🤝 Teknologian kehitys tuo uusia mahdollisuuksia asiakaskokemuksen parantamiseen, mutta samalla on pidettävä kiinni inhimillisyydestä ja panostuksista vuorovaikutukseen.Lue Oomin asiakkuusjohtaja Sini Suutarin blogista lisää tulevaisuuden asiakaskokemuksesta, teknologian mahdollisuuksista sekä aitojen kohtaamisten merkityksestä. Linkin löydät biosta!#oomi #asiakkuusindeksi #asiakaskokemus

Tulevaisuudessakin tarvitaan inhimillinen asiakaskokemus 💡 Oomi sai tunnustusta Asiakkuusindeksi 2025…

@oomienergia 3 days ago