preloader

Lisää virtaa työyhteisöön Oomi Fillarilla

Etätyöskentely on lisännyt työnteon kustannustehokkuutta ja ympäristön hyvinvointia. Kolikon kääntöpuolena luonnollinen liike ja hyötyliikunta ovat jääneet monen etätyöarjessa vähemmälle. Passivoituminen voi pitkällä tähtäimellä vaikuttaa alentavasti terveyteen, hyvinvointiin ja työssä jaksamiseen. Ei kuitenkaan syytä huoleen! Oomi Fillarin avulla jokainen työnantaja voi helposti kannustaa työntekijöitään liikkumaan ja löytämään positiivista energiaa arkeen – ympäristöystävällisesti ja edullisesti.

Yritysasiakkaille suunnattu Oomi Fillari -työsuhdepyöräpalvelu on kustannustehokas tapa huolehtia työntekijän hyvinvoinnista. Työsuhdepyörä voi olla sähköavusteinen tai tavallinen polkupyörä. Se on vapaasti työntekijän käytössä myös vapaa-ajalla. Työsuhdepyörä on verovapaa henkilökohtainen etu, kun sen verotusarvo on enintään 1 200 euroa vuodessa eli 100 euroa kuukaudessa. Työsuhdepolkupyöräetu madaltaa kynnystä pyörän hankintaan ja liikkumaan lähtemiseen ja edistää siten terveyttä ja hyvinvointia työyhteisössä.

– Oomi Fillari on työntekijälle erittäin joustava, vaivaton ja helppokäyttöinen tapa hankkia työsuhdepyörä. Sopimuskauden pituus voidaan sopia 6–60 kuukauden väliltä, kertoo Oomin uusien palveluiden kehittämisestä vastaava liiketoimintajohtaja Jani Peuhkurinen

Kun työsuhdepyörät hankkii Oomi Fillarin kautta, Oomin asiantuntijat ovat yrityksen tukena koko sopimuskauden ajan. Asiakkaan henkilöstö- ja palkkahallinto saavat käyttöönsä helppokäyttöisen digitaalisen palvelun, jonka automaatioiden avulla palkanlaskenta ja raportointi sujuvat vaivattomasti.

–Työnantajille meiltä löytyy valmista materiaalia sekä näkemyksiä vaikkapa siitä, miten edusta kannattaa viestiä työntekijöille, miten työntekijä voi laskea oman taloudellisen hyötynsä tai miten dokumentaatio hoidetaan järkevästi, Peuhkurinen vinkkaa.

Fillari kuuluu kesään

Pyöräily on hyvää liikuntaa ympäri vuoden, mutta erityisen mukavaa se on lämpimässä ja aurinkoisessa kesäsäässä. Tarkoitukseen sopivalla pyörällä taittuvat niin työ- kuin vapaa-ajan matkat, ja sähköpyörällä hurauttaa helposti lomareissulle pidemmällekin.

– Nyt on erittäin otollinen aika ottaa Oomi Fillari käyttöön ja nauttia työsuhdepyörän parhaista puolista. Samalla työnantaja osoittaa olevansa ajassa kiinni sekä parantaa osaltaan ihmisten ja ympäristön hyvinvointia, Peuhkurinen vinkkaa ja lisää, että myös Oomin oma henkilöstö saa nauttia huristelusta Oomi Fillarilla. 

Työntekijälle etu tuottaa kiistatonta hyötyä: Hän voi säästää unelmiensa pyörän hankintakustannuksissa ja saada samaan riskittömään pakettiin muun muassa huoltosopimukset ja vakuutuksen. Pyörän voi valita yli 200 merkin valikoimasta.

– Koska Oomi Fillari joustaa elämäntilanteen mukaan, omaa pyörävalintaansa voi sopeuttaa vaikka kesken sopimuskauden. Asiakaspalvelu auttaa työntekijöitä digitaalisesti kaikkialla Suomessa, myös kesällä, muistuttaa Peuhkurinen.

Innostaako Oomi Fillari? Verkkosivujemme kalenterista varaat helposti ajan keskustelutuokioon Oomin asiantuntijan kanssa.

Virkeyttä, jaksamista ja parempaa suorituskykyä

Pyöräily on helppo ja hauska matalan kynnyksen laji. Se kuluttaa energiaa, kehittää lihaskuntoa ja haastaa koordinaatiota. Siinä joutuvat työhön isot lihasryhmät: reiden etuosan ja takaosan lihakset sekä pakaralihakset, minkä vuoksi syke nousee ja hengästymistä tapahtuu lyhyilläkin pyörälenkeillä. Pyöräillessä ei synny iskutyyppistä nivelkuormitusta, joten se on turvallinen ja mukava liikkumismuoto myös tuki- ja liikuntaelimistön sairauksista kärsiville.

Etätyöarjessa monen töihin liittyvä liikkuminen rajoittuu kodin seinien sisälle. Suosituksia vähäisempi liikkuminen kasvattaa riskiä sairastua esimerkiksi sydän- ja verisuonisairauksiin, diabetekseen ja jopa syöpään. Liikkuminen parantaa muistia, tarkkaavaisuutta ja oppimista sekä vähentää dementian riskiä. Myös uni paranee ja ahdistuneisuus lievenee.

3 ideaa lisätä liikuntaa arkeen

Työssäkäyvän perusterveen aikuisen tulisi liikkua viikkotasolla minimissään 2 tuntia ja 30 minuuttia reippaasti tai 1 tunti ja 15 minuuttia rasittavasti. Tämän lisäksi viikkoon tulisi sisältyä kaksi kertaa lihaskuntoharjoittelua. Mitä enemmän liikkuu, sitä enemmän saa terveyshyötyjä.

  1. Suunnittelee itsellesi säännöllinen päivärytmi ja kalenteroi ajankohdat liikkumiselle.
  2. Tauoista on hyvä pitää kiinni ja niihin kannattaa sisällyttää pientä liikettä tai lyhyitä happihyppelyjä.
  3. Liikkuminen arjessa lisääntyy väistämättä, kun löytää itselleen mieluisan lajin.

Lähde: ukkinstituutti.fi