Oomi Energian yhteystiedot

Olemme olemassa asiakkaitamme varten. Löydät alta yleisimmin asiakaspalvelultamme kysytyt kysymykset, yhteystietomme sekä vinkit asiointiin kanssamme.

Voit asioida kanssamme nopeimmin sivuillamme olevan chat-palvelun kautta. Löydät chat-palvelun ruudun oikeasta alakulmasta. Chatissa sinua auttaa asiakaspalvelumme (arkisin klo 9-20) lisäksi Pertti Botti. Jos chat-ikkuna ei avaudu painikkeesta, varmistathan, että olet hyväksynyt Evästeasetuksissa muutkin kuin välttämättömät evästeet.

Chatin ohella sähkösopimusasiasi hoituvat ajasta ja paikasta riippumatta 24/7 OmaOomi-palvelussamme. OmaOomista löydät sähköenergian kulutustiedot, sähkönmyyntisopimuksesi tiedot sekä uudet laskut. Huomioithan, että Oomi Online -palvelun tunnukset eivät toimi OmaOomissa.

Huomaathan, että toimipaikoissamme ei ole asiakaspalvelupisteitä. Asiakaspalvelua koskevan postin voit lähettää meille osoitteella Yrttipellontie 1, 90230 Oulu.

⚠️ ASIAKASPALVELU TIEDOTTAA:

Oomi Online -palvelu poistuu kuluttaja-asiakkaidemme käytöstä huhtikuun loppuun mennessä.

Uusi online-palvelumme OmaOomi on jo nyt käytössäsi osoitteessa oma.oomi.fi. Huomaathan, että Oomi Onlinen kirjautumistunnukset eivät toimi OmaOomissa. OmaOomiin voit kirjautua vahvalla tunnistautumisella, minkä jälkeen voit asettaa itsellesi käyttäjätunnuksen ja salasanan.

Yritysasiakkaitamme Oomi Online palvelee toistaiseksi. 

Ennen yhteydenottoasi meille: Suosittelemme tutustumaan tälle sivulle koottuihin yleisimpiin kysymyksiin vastauksineen. Jos asiasi koskee Oomin sopimuksen päivittämistä, voit tehdä sopimusmuutoksen itse OmaOomissa. Määräaikaisen sopimuksesi Vaihtoturvan voit käyttää täältä.

Etsitkö apua? Tässä yleisimmät kysymykset asiakaspalvelullemme:

Asioi kanssamme

*Puhelut 09-alkuisiin numeroihin maksavat oman liittymäsi matkapuhelu- tai paikallisverkkomaksun verran. 

Voit jättää meille viestin alla olevalla yhteydenottolomakkeella. Oomin postiosoitteet näet tästä.

Yhteydenotto asiakaspalveluun

Jos asiallasi ei ole erityisen kiire, voit jättää meille myös viestin yhteydenottolomakkeella. Esimerkiksi yhteystietojen muutokset on kätevä ilmoittaa tätä kautta. Käsittelemme viestit saapumisjärjestyksessä ja vastaamme sinulle joko sähköpostilla tai puhelimitse.

Henkilön kuva

Alta löydät usein kysyttyjä kysymyksiä sähkösopimuksiin liittyen:

Oomin postiosoitteet

Tästä löydät Oomin postiosoitteet. Oomissa asiointi onnistuu puhelimitse tai verkkosivujemme kautta.

Toimipaikoissamme ei ole asiakaspalvelupisteitä.

Asiakaspalvelua koskevat postit voit lähettää osoitteella Yrttipellontie 1, 90230 Oulu.

Vantaa (päätoimipaikka)

Ei asiakaspalvelupistettä

Teknobulevardi 7
01530 Vantaa

Oulu

Ei asiakaspalvelupistettä

Yrttipellontie 1
90230 Oulu

Pori

Ei asiakaspalvelupistettä

Siltapuistokatu 14
28100 Pori

Voit tehdä sähkösopimuksen näppärästi suoraan verkkosivuillamme.

Seuraa meitä somessa!

Tänään on aika näyttää rakkautta planeetallemme. Sammuta valot tunniksi ja ole osa maailmanlaajuista liikettä ilmaston ja luonnon puolesta. Pienellä teolla on suuri merkitys! 💚✨#oomi #earthhour #sähkö

Tänään on aika näyttää rakkautta planeetallemme. Sammuta valot tunniksi ja…

@oomienergia 4 days ago

Oomin yritysasiakaspalvelu – mitä meiltä kysytään ja mitä asiakkaamme arvostavat 💛 Tiesitkö, että yleisimmät Oomin yritysasiakaspalveluun saapuvat kysymykset liittyvät sopimus- ja laskutusasioiden lisäksi tarjouspyyntöihin, lyhytaikaisiin sopimuksiin sekä sähkön alkuperään ja tuotantotapoihin? Kiitosta Oomin asiakaspalvelu saa muun muassa joustavuudesta, nopeudesta sekä asiantuntemuksesta. Asiakaspalvelumme ei olekaan pelkkä tukikanava, vaan yritysasiakkaidemme luotettava kumppani. 🤝 Lue artikkelista, miten asiakaspalvelumme tekee yrityksesi arjesta entistäkin sujuvampaa - linkki kommenteissa!#Oomi #Sähkösopimus #Asiakaspalvelu #Yrittäjyys  

Oomin yritysasiakaspalvelu – mitä meiltä kysytään ja mitä asiakkaamme arvostavat…

@Oomi Energia 6 days ago

Oomin yritysasiakaspalvelu – mitä meiltä kysytään ja mitä asiakkaamme arvostavat 💛 Tiesitkö, että yleisimmät Oomin yritysasiakaspalveluun saapuvat kysymykset liittyvät sopimus- ja laskutusasioiden lisäksi tarjouspyyntöihin, lyhytaikaisiin sopimuksiin sekä sähkön alkuperään ja tuotantotapoihin? Kiitosta Oomin asiakaspalvelu saa muun muassa joustavuudesta, nopeudesta sekä asiantuntemuksesta. Asiakaspalvelumme ei olekaan pelkkä tukikanava, vaan yritysasiakkaidemme luotettava kumppani. 🤝 Lue artikkelista, miten asiakaspalvelumme tekee yrityksesi arjesta entistäkin sujuvampaa! Jutun löydät sivuiltamme osiosta oomi.fi/yritykset/ajankohtaista. ⚡#Oomi #Sähkösopimus #Asiakaspalvelu #Yrittäjyys

Oomin yritysasiakaspalvelu – mitä meiltä kysytään ja mitä asiakkaamme arvostavat…

@oomienergia 6 days ago

Kevät tulee, onko mökkisi valmis? ⚡Mökillä kuuluu rentoutua – myös sähkösopimuksen kanssa! Kun valitset mökkisähköä, mieti ainakin näitä asioita: ✔ Käyttöaste – onko mökki ympärivuotisessa käytössä vai pelkästään kesäisin? ✔ Lämmitys – tarvitsetko peruslämpöä talvella vai riittääkö satunnainen käyttö? ✔ Sopimustyyppi – kiinteä hinta tuo vakautta, pörssisähkö taas joustoa ja mahdollisia säästöjä. Kun valitset sopimuksen omiin tarpeisiisi sopivaksi, mökkeily on huoletonta ja sähkölaskut ennustettavia. ✨ Lue lisää verkkosivuiltamme, niin tiedät, mitä ottaa huomioon mökkisähköjä valitessa - linkin löydät biosta!#oomi #sähkösopimusmökille #sähkösopimus

Kevät tulee, onko mökkisi valmis? ⚡Mökillä kuuluu rentoutua – myös…

@oomienergia 1 week ago

Myös kuvassa saattaa olla pieni vihje, jos oikein tarkkaan katsoo. 🧐🚴‍♀️#oomi #työsuhdepyörä #pyöräetu

Myös kuvassa saattaa olla pieni vihje, jos oikein tarkkaan katsoo.…

@oomienergia 1 week ago

Tiedätkö, mitä kulutusjousto tarkoittaa? 💡Sähkön hinta vaihtelee sähkömarkkinoilla kysynnän ja tarjonnan mukaan. Jotta sähköjärjestelmä toimii hyvin, sen tasapaino on säilytettävä joka sekunti. Sähköjärjestelmän tila näkyy suoraan myös hinnoissa. Artikkelissamme Oomin liiketoimintajohtaja Ari Lehtinen ja kantaverkkoyhtiö Fingridin strategisen verkkosuunnitteluyksikön päällikkö Mikko Heikkilä kuvaavat sitä, mitä kulutusjousto on, mikä on sen rooli energiajärjestelmässä ja mitkä muut tekijät vaikuttavat sähkömarkkinoiden toimitusvarmuuteen. Artikkelin ohesta löydät myös listauksen siitä, miten itse voit toteuttaa kulutusjoustoa. ✅Lue lisää verkkosivuiltamme: https://lnkd.in/dNnfmXDY #Oomi #Kulutusjousto #SähkönHinta #Sähkömarkkinat #Fingrid

Tiedätkö, mitä kulutusjousto tarkoittaa? 💡Sähkön hinta vaihtelee sähkömarkkinoilla kysynnän ja…

@Oomi Energia 1 week ago

Oomin katsaus sähkömarkkinoihin yrityksille 💡 🌡️ Kuluvana talvena leuto sää on pitänyt sähkön kulutuksen maltillisena ja hinnat kohtuullisina. Pohjoismaiden vesivoimatuotanto on myös ollut tärkeässä roolissa, sillä vesialtaiden pinnat ovat olleet ennätyskorkealla. 🌬️ Tuulivoima on ollut talvella iso tekijä – silloin, kun tuulee ja kulutus on alhaista, hinnat laskevat. Kylmät ja tyynet päivät voivat tosin nostaa hintoja nopeasti.⚡ Maalis-huhtikuussa tarjontaan ja hintoihin vaikuttavat muun muassa Olkiluoto 3:n huolto ja Estlink2-kaapelin korjaus. Kevään edetessä lämpötilojen nousu ja lumen sulaminen helpottavat tilannetta, ja huhtikuussa sähkön markkinahinnat voivat taas laskea. Vinkki yrityksille: Jos hintojen heittely huolestuttaa, voi olla hyvä idea kiinnittää sähkön hinnat etukäteen. Kevät tuo todennäköisesti matalampia hintoja, joten kesää kohti mennään taas kevyemmin askelin. Lue sähkömarkkinakatsaus sivuiltamme - linkki biossa.#oomi #sähkömarkkinakatsaus #yritykset #sähkönhinta

Oomin katsaus sähkömarkkinoihin yrityksille 💡 🌡️ Kuluvana talvena leuto sää…

@oomienergia 1 week ago

Digitaalisen asioinnin ei tarvitse olla tylsää ja mutkikasta, eihän? ✅Digitaalisten palveluiden kehitys ei ole vain sovelluskehitystä, vaan taustalla tapahtuu paljon. Digiloikan tekeminen vaatii luovaa ongelmanratkaisua, tiimityötä ja rohkeutta uudistua – ajatella ja tehdä asioita kokonaan uudella tavalla.Oomilla on viime vuodet tehty määrätietoisesti työtä digitaalisen kyvykkyyden kehittämiseksi. Konkreettisina askeleina asiakkaille näkyvät muun muassa uuden OmaOomi-palvelun käyttöönotto, digitaalisen ostopolun uudistus sekä chatbotin kouluttaminen. Samalla kehitetään palveluita, jotka auttavat asiakkaita käyttämään energiaa fiksusti ja kestävällä tavalla. 💡"Oomin digitaaliset palvelut heijastavat brändiämme: ne ovat leikkisiä, iloisia ja helppokäyttöisiä. Hyvä suunnittelu tekee asiakkaan elämästä sujuvampaa ja palveluistamme entistäkin läpinäkyvämpiä", kuvailee Oomin Head of Digital Noora Tams.Lue Nooran blogi Oomin digikehityksestä ja niistä valinnoista, joita on matkan varrella tehty - linkin löydät kommenteista! ⚡#oomi #digikehitys #omaoomi #salesforce

Digitaalisen asioinnin ei tarvitse olla tylsää ja mutkikasta, eihän? ✅Digitaalisten…

@Oomi Energia 1 week ago

Liity Oomi Heimoon

Me Oomilla haluamme sähkönmyynnin lisäksi luoda uusia tuotteita ja palveluita arjen helpottamiseksi. Avuksi haluamme suomalaiskotien parhaat asiantuntijat, jotka tuntevat arjen tarpeet ja toiveet – siis sinut. Perustimme asiakaspaneeli Heimon, johon toivotamme sinut lämpimästi tervetulleeksi mukaan testaamaan, kommentoimaan ja ideoimaan kanssamme.