Yrittäjä, kaipaatko selkeyttä sähkösopimuksiin? Oomi tarjoaa avun ja ratkaisut kaiken…
@oomienergia 1 day ago
⚠️ ASIAKASPALVELU TIEDOTTAA:
13.10.2025:
Osa lokakuussa lähetetyistä e-laskuista näkyy viiveellä Osuuspankin asiakkailla
2.10.2025 lähettämämme e-laskut ja suoramaksut ovat siirtyneet osalla asiakkaista viiveellä verkkopankkiin. Osa Osuuspankin e-laskuasiakkaista on saanut laskut viiveellä pankkitoiminnoissa ilmenneen tiedonsiirtohäiriön vuoksi. Laskujen eräpäivänä näkyy alkuperäinen 16.10.2025. Tarvittaessa eräpäivää on mahdollista siirtää kuluitta ennen laskun erääntymistä MyRopo-palvelussa myropo.fi.
Pahoittelemme tapahtuneesta mahdollisesti aiheutuvaa vaivaa.
KSS Energialta Oomille siirtyneitä asiakkaita palvelee jatkossa Oomin asiakaspalvelu kaikissa sähkönmyyntiin ja sopimuksiin liittyvissä asioissa. Lue lisää tältä sivulta.
Olemme olemassa asiakkaitamme varten. Löydät alta yhteystietomme, yleisimmin asiakaspalvelultamme kysytyt kysymykset sekä vinkit asiointiin kanssamme.
Tiesithän, että saat sähkösopimuksen aina samaan hintaan kaikista asiointikanavistamme. Teet sähkösopimuksen sitten nettisivuilla, chatin kautta, OmaOomissa tai puhelimitse, saat saman sähkötarjouksen kanavasta riippumatta.
Muuttamassa? Saat sähkösopimuksen alkamaan uuteen kotiin jo kahden arkipäivän päähän nettisivujemme kautta. Myös sopimuksen vaihto tai kokonaan uuden sopimuksen teko hoituvat kätevästi samasta osoitteesta. Klikkaa kaupoille tästä!
Ennen yhteydenottoasi meille: Suosittelemme tutustumaan tälle sivulle koottuihin yleisimpiin kysymyksiin vastauksineen.
Yhteydenottoapurimme kertoo sinulle hetkessä sujuvimmat kanavat asioida. Jos asiasi hoituu helposti yhdellä viestillä, yhteydenottolomake avautuu automaattisesti.
Sopimusvahvistus muodostuu, kun uusi sopimus on viety järjestelmään tai kun olemme ottaneet sopimuksen käsittelyyn ja kaikki sopimukseen liittyen on valmista. Sopimusvahvistus lähtee sinulle matkaan yleensä kahden viikon kuluessa sopimuksen teosta ja se toimitetaan valintasi mukaisesti sähköpostitse tai kirjeenä postitse. Jos sinulla ei ole syytä epäillä, että yhteystietosi (sähköposti- tai kotisosoite) olisivat virheelliset, voit rauhassa odotella vahvistuksen saapumista. Olemme sinuun kyllä yhteydessä, jos tarvitsemme lisätietoja tai sopimuksen aloitus ei jostain syystä onnistu. Huomaathan, jos olet tehnyt uuden sopimuksen yli 3kk ennen sen alkamisajankohtaa, saat sopimusvahvistuksen vasta aikaisintaan 3kk ennen sopimuksen alkamista.
Sinulla on oikeus peruuttaa etämyynnin (mm. puhelimen tai internetin) kautta tehty sopimus 14 päivän kuluessa syytä ilmoittamatta. Peruuttamisoikeus päättyy 14 päivän kuluttua sopimuksen tekemisestä. Voit peruuttaa sopimuksen täyttämällä peruuttamislomakkeen tai soittamalla asiakaspalveluumme 09 2522 1122.
Jos olet pyytänyt sähköntoimituksen aloittamista ennen peruuttamisajan päättymistä (esim. muuttotilanteessa), sinun on maksettava meille peruuttamisilmoituksen tekemiseen mennessä toimitetusta sähköstä sopimusvahvistuksen mukainen korvaus.
Jos olet muuttamassa, voit irtisanoa vanhan sähkösopimuksesi samalla, kun teet sopimukseen uuteen osoitteeseen helposti ja nopeasti OmaOomissa tai kotisivuillamme olevan chat-palvelun kautta.
Jos olet muuttamassa etkä tarvitse sähkösopimusta uuteen asuntoosi, soitathan Oomin muuttopuhelimeen numeroon 09 2522 1100 (ma-pe 9-20, la 9-17).
Muistathan, että sähkösopimusta ei voi päättää takautuvasti ja olet vastuussa sähkösopimuksesta irtisanomiseen saakka.
Suosittelemme tekemään sähkösopimuksen uuteen kotiin hyvissä ajoin, mieluiten kaksi viikkoa ennen muuttoa. Näin varmistat, että asunnossa on sähköt kytkettynä muuttohetkellä. OmaOomi-palvelussamme tai kotisivuillamme saat sopimuksen alkamaan jo kahden arkipäivän päähän!
Tarvittaessa saamme sopimuksen voimaan myös lyhyemmällä varoitusajalla. Jos olet muuttamassa ja tarvitset sähkösopimuksen heti tai seuraavalle päivälle, soitathan Oomin muuttopuhelimeen numeroon 09 2522 1100 (ma-pe 9-20, la 9-17). Huomioithan, jos asunnossa ei ole sähköt kytkettynä muuttohetkellä, voi verkkoyhtiö periä palveluhinnastonsa mukaisen pikakytkentämaksun, jos sähköt kytketään samalle tai seuraavalle päivälle, viikonlopulle tai pyhäpäivälle.
Voit tehdä sähkösopimuksen kätevästi ajasta ja paikasta riippumatta kotisivujemme kautta tai chat-palvelun kautta.
Muuttotilanteissa saat sopimuksen alkamaan uuteen kotiin jo kahden arkipäivän päähän. Jos tarvitset sähkösopimuksen uuteen kotiin heti tai seuraavalle päivälle, soitathan Oomin muuttopuhelimeen numeroon 09 2522 1100 (ma-pe 9-20, la 9-17).
Pörssisähkösopimus on toistaiseksi voimassa oleva sopimus, jonka voit halutessasi asiakkaanamme päivittää kiinteähintaiseksi sopimukseksi kätevästi OmaOomi-palvelussamme. Voit itse valita kalenterista päivämäärän, jolloin uusi sopimus tulee voimaan. Sopimuksesi siis alkaa valintasi mukaisesti eikä sinun tarvitse olla meihin erikseen yhteydessä. Voit myös tehdä sopimuksen vaihdon ilman kirjautumista nettisivujemme kautta.
Jos teet muutoksen OmaOomissa, kirjaudu sisään OmaOomiin, valitse yläpalkista "Sopimukset" ja avautuvalta sivulta "Tee uusi sopimus". Seuraavassa vaiheessa pääset valitsemaan haluamasi sähkösopimuksen ja täydentämään muut tarvittavat tiedot. Lopuksi vahvista sopimustilauksesi, jonka jälkeen se tulee meille käsittelyyn. Saat meiltä vielä virallisen sopimusvahvistuksen uudesta sähkönmyyntisopimuksestasi sähköpostilla tai postitse noin kahden viikon kuluessa.
Tiesitkö, että chatista saat asiakaspalvelijan apua keskimäärin alle puolessa minuutissa!
*Puhelut 09-alkuisiin numeroihin maksavat oman liittymäsi matkapuhelu- tai paikallisverkkomaksun verran.
Huomaathan, että toimipaikoissamme ei ole asiakaspalvelupisteitä.
Asiakaspalvelua koskevan postin voit lähettää meille osoitteella Yrttipellontie 1, 90230 Oulu.
Sähkösopimuksia on monenlaisia ja vaihtoehdoistamme löydät varmasti sinun tarpeisiisi sopivan vaihtoehdon. Tässä lyhyt kooste sopimusten ominaisuuksista:
Jos haluat vielä testata, mikä sopimus olisi sinulle sopivin, voit tehdä nopean sähkösopimustestin tästä.
Tällaiseen tilanteeseen suosittelemme meidän 12 kk määräaikaista Oomi Sesonki -sopimusta, joka tarjoaa vakautta talven kylmille kuukausille sekä joustavuutta pörssisähkön kautta muina aikoina.
Talvikauden ajan marraskuun alusta maaliskuun loppuun nautit kiinteästä hinnasta, joka tuo mielenrauhaa energian käyttöön! Miksi huolehtia talven mahdollisista hintapiikeistä, kun voit valita vakaan hinnan.
Muun vuoden ajan sähkön hinta seuraa pörssikurssia, joten saat energiasi aina kilpailukykyiseen hintaan. Tämä yhdistelmä takaa joustavan ja edullisen ratkaisun, joka sopii täydellisesti nykyaikaiseen elämäntapaan.
Liity mukaan ja varmista Sesonki-sopimuksesi jo tänään – Näin talven tuiskut eivät pääse yllättämään!
Oomi hyvittää pörssisähköön ja kulutusvaikutukseen perustuvilla sopimuksilla oleville asiakkailleen negatiiviset pörssisähkön tuntihinnat laskuilla täysimääräisesti. Hyvitystä ei eritellä laskulla omana rivinään vaan se vaikuttaa koko kuukauden Spot-keskihintaan. Vaikka Oomi Aktiivinen ja Oomi Jousto -sopimuksilla olevat asiakkaat hyötyvät edullisesta hinnasta, yksittäisten päivien sähkön hinnoilla ei vielä ole suurta merkitystä koko kuukauden laskun loppusummaan.
On hyvä huomioida, että Oomi maksaa pientuotantoasiakkailleen ostamastaan sähköstä spot-tuntihinnan eli negatiiviset tuntihinnat vaikuttavat pientuotantoasiakkailla käänteisesti. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että jos asiakas tuottaa ylijäämäsähköä sellaisena tuntina, kun spot-tuntihinta on miinusmerkkinen, tulee spot-hinta asiakkaan maksettavaksi. Harvinaisissa tapauksissa tämä voi johtaa siihen, että pientuotannosta aiheutuu asiakkaalle kustannuksia, jos ylijäämää on syntynyt pääsääntöisesti miinusmerkkisten hintojen aikaan.
Sopimusvahvistus muodostuu, kun uusi sopimus on viety järjestelmään tai kun olemme ottaneet sopimuksen käsittelyyn ja kaikki sopimukseen liittyen on valmista. Sopimusvahvistus lähtee sinulle matkaan yleensä kahden viikon kuluessa sopimuksen teosta ja se toimitetaan valintasi mukaisesti sähköpostitse tai kirjeenä postitse. Jos sinulla ei ole syytä epäillä, että yhteystietosi (sähköposti- tai kotisosoite) olisivat virheelliset, voit rauhassa odotella vahvistuksen saapumista. Olemme sinuun kyllä yhteydessä, jos tarvitsemme lisätietoja tai sopimuksen aloitus ei jostain syystä onnistu. Huomaathan, jos olet tehnyt uuden sopimuksen yli 3kk ennen sen alkamisajankohtaa, saat sopimusvahvistuksen vasta aikaisintaan 3kk ennen sopimuksen alkamista.
Pörssisähkösopimus on toistaiseksi voimassa oleva sopimus, jonka voit halutessasi asiakkaanamme päivittää kiinteähintaiseksi sopimukseksi kätevästi OmaOomi-palvelussamme. Voit itse valita kalenterista päivämäärän, jolloin uusi sopimus tulee voimaan. Sopimuksesi siis alkaa valintasi mukaisesti eikä sinun tarvitse olla meihin erikseen yhteydessä. Voit myös tehdä sopimuksen vaihdon ilman kirjautumista nettisivujemme kautta.
Jos teet muutoksen OmaOomissa, kirjaudu sisään OmaOomiin, valitse yläpalkista "Sopimukset" ja avautuvalta sivulta "Tee uusi sopimus". Seuraavassa vaiheessa pääset valitsemaan haluamasi sähkösopimuksen ja täydentämään muut tarvittavat tiedot. Lopuksi vahvista sopimustilauksesi, jonka jälkeen se tulee meille käsittelyyn. Saat meiltä vielä virallisen sopimusvahvistuksen uudesta sähkönmyyntisopimuksestasi sähköpostilla tai postitse noin kahden viikon kuluessa.
Jos sinulla on määräaikainen sopimus Oomilla ja sopimuksellesi on liitetty Oomi Vaihtoturva, voit vaihtaa sopimuksesi uuteen Oomin määräaikaiseen sopimukseen, jos sähkön hinta laskee sopimuskauden aikana. Ennen 15.2.2023 solmituissa sopimuksissa vaihto-oikeuden voi käyttää heti ja 15.2.2023 jälkeen solmituissa sopimuksissa vaihto-oikeuden voi käyttää, kun sopimus on ollut voimassa vähintään yhden vuoden. Voit tarkistaa vaihto-oikeuden sopimusvahvistuksen mukana toimitetuista sopimusehdoista.
Voit päivittää sopimuksesi helposti ja nopeasti kotisivuillamme olevan Vaihtoturva-lomakkeen kautta.
Oomi Vaihtoturva on poistunut myynnistä ja sen on korvannut uusi Oomi Kertavaihto -palvelu. Voit edelleen hyödyntää Vaihtoturvan normaalisti.
Lue lisää Kertavaihto -palvelusta täällä.
Voit tehdä sähkösopimuksen kätevästi ajasta ja paikasta riippumatta kotisivujemme kautta tai chat-palvelun kautta.
Muuttotilanteissa saat sopimuksen alkamaan uuteen kotiin jo kahden arkipäivän päähän. Jos tarvitset sähkösopimuksen uuteen kotiin heti tai seuraavalle päivälle, soitathan Oomin muuttopuhelimeen numeroon 09 2522 1100 (ma-pe 9-20, la 9-17).
Suosittelemme tekemään sähkösopimuksen uuteen kotiin hyvissä ajoin, mieluiten kaksi viikkoa ennen muuttoa. Näin varmistat, että asunnossa on sähköt kytkettynä muuttohetkellä. OmaOomi-palvelussamme tai kotisivuillamme saat sopimuksen alkamaan jo kahden arkipäivän päähän!
Tarvittaessa saamme sopimuksen voimaan myös lyhyemmällä varoitusajalla. Jos olet muuttamassa ja tarvitset sähkösopimuksen heti tai seuraavalle päivälle, soitathan Oomin muuttopuhelimeen numeroon 09 2522 1100 (ma-pe 9-20, la 9-17). Huomioithan, jos asunnossa ei ole sähköt kytkettynä muuttohetkellä, voi verkkoyhtiö periä palveluhinnastonsa mukaisen pikakytkentämaksun, jos sähköt kytketään samalle tai seuraavalle päivälle, viikonlopulle tai pyhäpäivälle.
Mikäli
sopimusasiaa koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistua yrityksen ja
kuluttajan välillä tulee kuluttajan olla yhteydessä
maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).
Tämän jälkeen kuluttaja voi saattaa
asian kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi (www.kuluttajariita.fi).
Sinulla on oikeus peruuttaa etämyynnin (mm. puhelimen tai internetin) kautta tehty sopimus 14 päivän kuluessa syytä ilmoittamatta. Peruuttamisoikeus päättyy 14 päivän kuluttua sopimuksen tekemisestä. Voit peruuttaa sopimuksen täyttämällä peruuttamislomakkeen tai soittamalla asiakaspalveluumme 09 2522 1122.
Jos olet pyytänyt sähköntoimituksen aloittamista ennen peruuttamisajan päättymistä (esim. muuttotilanteessa), sinun on maksettava meille peruuttamisilmoituksen tekemiseen mennessä toimitetusta sähköstä sopimusvahvistuksen mukainen korvaus.
Tästä löydät Oomin postiosoitteet. Oomissa asiointi onnistuu puhelimitse tai verkkosivujemme kautta.
Toimipaikoissamme ei ole asiakaspalvelupisteitä.
Asiakaspalvelua koskevat postit voit lähettää osoitteella Yrttipellontie 1, 90230 Oulu.
Ei asiakaspalvelupistettä
Teknobulevardi 7
01530 Vantaa
Ei asiakaspalvelupistettä
Yrttipellontie 1
90230 Oulu
Ei asiakaspalvelupistettä
Siltapuistokatu 14
28100 Pori
Voit tehdä sähkösopimuksen näppärästi suoraan verkkosivuillamme.
Yrittäjä, kaipaatko selkeyttä sähkösopimuksiin? Oomi tarjoaa avun ja ratkaisut kaiken…
@oomienergia 1 day ago
Asiakas - kirjaudu OmaOomiin ja voit voittaa palkintoja!⚡OmaOomilla sähkönseuranta ja…
@oomienergia 4 days ago
Oomi Jousto – turvaa ja joustoa samassa liitossa 🤝Sähkösopimusta valitessa…
@Oomi Energia 5 days ago