Oomi Energian yhteystiedot

Olemme olemassa asiakkaitamme varten. Löydät alta yleisimmin asiakaspalvelultamme kysytyt kysymykset, yhteystietomme sekä vinkit asiointiin kanssamme.

Voit asioida kanssamme nopeimmin sivuillamme olevan chat-palvelun kautta. Löydät chat-palvelun ruudun oikeasta alakulmasta. Chatissa sinua auttaa asiakaspalvelumme (arkisin klo 9-20) lisäksi Pertti Botti. Jos chat-ikkuna ei avaudu painikkeesta, varmistathan, että olet hyväksynyt Evästeasetuksissa muutkin kuin välttämättömät evästeet.

Chatin ohella sähkösopimusasiasi hoituvat ajasta ja paikasta riippumatta 24/7 OmaOomi-palvelussamme. OmaOomista löydät sähköenergian kulutustiedot, sähkönmyyntisopimuksesi tiedot sekä uudet laskut. Huomioithan, että Oomi Online -palvelun tunnukset eivät toimi OmaOomissa.

Huomaathan, että toimipaikoissamme ei ole asiakaspalvelupisteitä. Asiakaspalvelua koskevan postin voit lähettää meille osoitteella Yrttipellontie 1, 90230 Oulu.

⚠️ ASIAKASPALVELU TIEDOTTAA:

Ennen yhteydenottoasi meille: Suosittelemme tutustumaan tälle sivulle koottuihin yleisimpiin kysymyksiin vastauksineen. Jos asiasi koskee Oomin sopimuksen päivittämistä, voit tehdä sopimusmuutoksen itse Online-palvelussamme. Määräaikaisen sopimuksesi Vaihtoturvan voit käyttää täältä.

Etsitkö apua? Tässä yleisimmät kysymykset asiakaspalvelullemme:

Asioi kanssamme

*Puhelut 09-alkuisiin numeroihin maksavat oman liittymäsi matkapuhelu- tai paikallisverkkomaksun verran. 

Voit jättää meille viestin alla olevalla yhteydenottolomakkeella. Oomin postiosoitteet näet tästä.

Yhteydenotto asiakaspalveluun

Jos asiallasi ei ole erityisen kiire, voit jättää meille myös viestin yhteydenottolomakkeella. Esimerkiksi yhteystietojen muutokset on kätevä ilmoittaa tätä kautta. Käsittelemme viestit saapumisjärjestyksessä ja vastaamme sinulle joko sähköpostilla tai puhelimitse.

Henkilön kuva

Alta löydät usein kysyttyjä kysymyksiä sähkösopimuksiin liittyen:

Oomin postiosoitteet

Tästä löydät Oomin postiosoitteet. Oomissa asiointi onnistuu puhelimitse tai verkkosivujemme kautta.

Toimipaikoissamme ei ole asiakaspalvelupisteitä.

Asiakaspalvelua koskevat postit voit lähettää osoitteella Yrttipellontie 1, 90230 Oulu.

Vantaa (päätoimipaikka)

Ei asiakaspalvelupistettä

Teknobulevardi 7
01530 Vantaa

Oulu

Ei asiakaspalvelupistettä

Yrttipellontie 1
90230 Oulu

Pori

Ei asiakaspalvelupistettä

Siltapuistokatu 14
28100 Pori

Voit tehdä sähkösopimuksen näppärästi suoraan verkkosivuillamme.

Seuraa meitä somessa!

Digitaalisen asioinnin ei tarvitse olla tylsää ja mutkikasta, eihän? ✅Digitaalisten palveluiden kehitys ei ole vain sovelluskehitystä, vaan taustalla tapahtuu paljon. Digiloikan tekeminen vaatii luovaa ongelmanratkaisua, tiimityötä ja rohkeutta uudistua – ajatella ja tehdä asioita kokonaan uudella tavalla.Oomilla on viime vuodet tehty määrätietoisesti työtä digitaalisen kyvykkyyden kehittämiseksi. Konkreettisina askeleina asiakkaille näkyvät muun muassa uuden OmaOomi-palvelun käyttöönotto, digitaalisen ostopolun uudistus sekä chatbotin kouluttaminen. Samalla kehitetään palveluita, jotka auttavat asiakkaita käyttämään energiaa fiksusti ja kestävällä tavalla. 💡"Oomin digitaaliset palvelut heijastavat brändiämme: ne ovat leikkisiä, iloisia ja helppokäyttöisiä. Hyvä suunnittelu tekee asiakkaan elämästä sujuvampaa ja palveluistamme entistäkin läpinäkyvämpiä", kuvailee Oomin Head of Digital Noora Tams.Lue Nooran blogi Oomin digikehityksestä ja niistä valinnoista, joita on matkan varrella tehty - linkin löydät kommenteista! ⚡#oomi #digikehitys #omaoomi #salesforce

Digitaalisen asioinnin ei tarvitse olla tylsää ja mutkikasta, eihän? ✅Digitaalisten…

@Oomi Energia 14 hours ago

Tiedätkö, mitä kulutusjousto tarkoittaa? 💡Sähkön hinta vaihtelee sähkömarkkinoilla kysynnän ja tarjonnan mukaan. Jotta sähköjärjestelmä toimii hyvin, sen tasapaino on säilytettävä joka sekunti. Sähköjärjestelmän tila näkyy suoraan myös hinnoissa. Artikkelissamme Oomin liiketoimintajohtaja Ari Lehtinen ja kantaverkkoyhtiö Fingridin strategisen verkkosuunnitteluyksikön päällikkö Mikko Heikkilä kuvaavat sitä, mitä kulutusjousto on, mikä on sen rooli energiajärjestelmässä ja mitkä muut tekijät vaikuttavat sähkömarkkinoiden toimitusvarmuuteen. Artikkelin ohesta löydät myös listauksen siitä, miten itse voit toteuttaa kulutusjoustoa. ✅Lue lisää verkkosivuiltamme oomi.fi - jutun löydät Ajankohtaista-osiosta.#Oomi #Kulutusjousto #SähkönHinta #Sähkömarkkinat

Tiedätkö, mitä kulutusjousto tarkoittaa? 💡Sähkön hinta vaihtelee sähkömarkkinoilla kysynnän ja…

@oomienergia 15 hours ago

Tässä tulee Oomin sähkösopimukset pähkinänkuoressa! 🥜Tutustu sopimuksiin ja valitse paras vaihtoehto juuri sinun tarpeisiisi. ⚡️#oomi #sähkösopimus #sähkö

Tässä tulee Oomin sähkösopimukset pähkinänkuoressa! 🥜Tutustu sopimuksiin ja valitse paras…

@oomienergia 1 day ago

Digitaalisen asioinnin ei tarvitse olla tylsää ja mutkikasta, eihän? ✅Digitaalisten palveluiden kehitys ei ole vain sovelluskehitystä, vaan taustalla tapahtuu paljon. Digiloikan tekeminen vaatii luovaa ongelmanratkaisua, tiimityötä ja rohkeutta uudistua – ajatella ja tehdä asioita kokonaan uudella tavalla. Oomilla on viime vuodet tehty määrätietoisesti työtä digitaalisen kyvykkyyden kehittämiseksi. Konkreettisina askeleina asiakkaille näkyvät muun muassa uuden OmaOomi-palvelun käyttöönotto, digitaalisen ostopolun uudistus sekä chatbotin kouluttaminen. Samalla kehitetään palveluita, jotka auttavat asiakkaita käyttämään energiaa fiksusti ja kestävällä tavalla. 💡"Oomin digitaaliset palvelut heijastavat brändiämme: ne ovat leikkisiä, iloisia ja helppokäyttöisiä. Hyvä suunnittelu tekee asiakkaan elämästä sujuvampaa ja palveluistamme entistäkin läpinäkyvämpiä", kuvailee Oomin Head of Digital Noora Tams.Lue Nooran blogi Oomin digikehityksestä ja niistä valinnoista, joita on matkan varrella tehty - linkin löydät biosta! ⚡#oomi #digikehitys #omaoomi #salesforce

Digitaalisen asioinnin ei tarvitse olla tylsää ja mutkikasta, eihän? ✅Digitaalisten…

@oomienergia 1 day ago

Oomin katsaus sähkömarkkinoihin yrityksille 💡 🌡️ Kuluvana talvena leuto sää on pitänyt sähkön kulutuksen maltillisena ja hinnat kohtuullisina. Pohjoismaiden vesivoimatuotanto on myös ollut tärkeässä roolissa, sillä vesialtaiden pinnat ovat olleet ennätyskorkealla. 🌬️ Tuulivoima on ollut talvella iso tekijä – silloin, kun tuulee ja kulutus on alhaista, hinnat laskevat. Kylmät ja tyynet päivät voivat tosin nostaa hintoja nopeasti.⚡ Maalis-huhtikuussa tarjontaan ja hintoihin vaikuttavat muun muassa Olkiluoto 3:n huolto ja Estlink2-kaapelin korjaus. Kevään edetessä lämpötilojen nousu ja lumen sulaminen helpottavat tilannetta, ja huhtikuussa sähkön markkinahinnat voivat taas laskea. Vinkki yrityksille: Jos hintojen heittely huolestuttaa, voi olla hyvä idea kiinnittää sähkön hinnat etukäteen. Kevät tuo todennäköisesti matalampia hintoja, joten kesää kohti mennään taas kevyemmin askelin.  Lue sähkömarkkinakatsaus sivuiltamme: https://lnkd.in/djnkQBha #oomi #sähkömarkkinakatsaus #yritykset #sähkönhinta

Oomin katsaus sähkömarkkinoihin yrityksille 💡 🌡️ Kuluvana talvena leuto sää…

@Oomi Energia 1 day ago

Miltä näyttää työ Oomin yritysasiakaspalvelussa? 💡Yritysasiakaspalvelussa työpäivät koostuvat asiakaskohtaamisista, ideoinnista, ongelmanratkaisusta ja osallistumisesta liiketoiminnan kehittämiseen. Oomin asiakaskunnan haitari on laaja aina yksinyrittäjästä toiminimeen ja suureen konserniin. ⚡Asiantuntijoilta yritysasiakkaat toivovat tukea päätöksiin:"Jokainen asiakas otetaan vastaan yksilönä, ilman kiirettä. Kohtaamisten aiheet ja kesto vaihtelevat suuresti. Jollekin asiakkaalle tehdään lyhytaikainen sähkösopimus remonttikohteeseen, ja toisen kanssa selvitetään suuryrityksen sopimuskilpailutusta", kuvailee asiakaspalvelija Pauliina Raunio.Lue lisää työstä Oomin yritysasiakaspalvelussa - linkin löydät kommenteista!#asiakaspalvelu #b2b #oomi

Miltä näyttää työ Oomin yritysasiakaspalvelussa? 💡Yritysasiakaspalvelussa työpäivät koostuvat asiakaskohtaamisista, ideoinnista,…

@Oomi Energia 4 days ago

Miltä näyttää työ Oomin yritysasiakaspalvelussa? 💡Yritysasiakaspalvelussa työpäivät koostuvat asiakaskohtaamisista, ideoinnista, ongelmanratkaisusta ja osallistumisesta liiketoiminnan kehittämiseen. Oomin asiakaskunnan haitari on laaja aina yksinyrittäjästä toiminimeen ja suureen konserniin. ⚡Asiantuntijoilta yritysasiakkaat toivovat tukea päätöksiin:"Jokainen asiakas otetaan vastaan yksilönä, ilman kiirettä. Kohtaamisten aiheet ja kesto vaihtelevat suuresti. Jollekin asiakkaalle tehdään lyhytaikainen sähkösopimus remonttikohteeseen, ja toisen kanssa selvitetään suuryrityksen sopimuskilpailutusta", kuvailee asiakaspalvelija Pauliina Raunio.Lue lisää työstä Oomin yritysasiakaspalvelussa - linkin löydät biosta!#asiakaspalvelu #b2b #oomi

Miltä näyttää työ Oomin yritysasiakaspalvelussa? 💡Yritysasiakaspalvelussa työpäivät koostuvat asiakaskohtaamisista, ideoinnista,…

@oomienergia 4 days ago

Säästä sähköä keittiössä – näin kokkaat energiatehokkaammin: 🍲 Kokkaile isommin. Suunnittele ateriat etukäteen ja valmista ruokaa kerralla enemmän. Mikrossa lämmittäminen vie vain murto-osan uunin energiasta!🔥 Valitse fiksut keittiökoneet. Mikro ja airfryer ovat energiatehokkaampia kuin uuni, joten hyödynnä niitä aina kun mahdollista.♨️ Käytä jälkilämpöä. Sammuta uuni hieman ennen ruoan valmistumisen loppua ja anna ruoan kypsyä loppuun jälkilämmöllä.💧 Älä keitä vettä turhaan. Käytä vedenkeittimeen vain tarvittava määrä vettä, niin säästät energiaa ja vettä samalla kertaa.🍜 Kansi on kaveri. Kattiloissa kiehuu nopeammin, kun laitat kannen päälle. Näin lämpö ei karkaa harakoille!#oomi #sähkö #sähkönsäästö #ruoanlaitto

Säästä sähköä keittiössä – näin kokkaat energiatehokkaammin: 🍲 Kokkaile isommin.…

@oomienergia 5 days ago

Liity Oomi Heimoon

Me Oomilla haluamme sähkönmyynnin lisäksi luoda uusia tuotteita ja palveluita arjen helpottamiseksi. Avuksi haluamme suomalaiskotien parhaat asiantuntijat, jotka tuntevat arjen tarpeet ja toiveet – siis sinut. Perustimme asiakaspaneeli Heimon, johon toivotamme sinut lämpimästi tervetulleeksi mukaan testaamaan, kommentoimaan ja ideoimaan kanssamme.