Asiakaspalvelu kotitalouksille
Tarvitsetko apua sopivan sähkösopimuksen etsimisessä tai onko sinulla jokin muu mieltä askarruttava kysymys? Ei hätää, me olemme täällä sinua varten.
Asiakkuuteen, sopimuksiin ja laskun sisältöön liittyvissä asioissa, ota yhteyttä asiakaspalveluumme numeroon 09 2522 1122
ma-pe klo 8-18
Laskun maksamiseen liittyvissä asioissa, olethan yhteydessä suoraan maksuneuvontaan numeroon 09 2315 0466
ma-pe klo 8-20 ja la klo 10-15
Muuttopuhelin 09 2522 1100
Muuttoilmoituksen voit tehdä soittamalla muuttopuhelimeen, joka palvelee ma-pe klo 8-22 sekä viikonloppuisin klo 9-17.
Oomi Yritysasiakaspalvelu 09 2522 1133
ma-pe klo 8-16
Oomin toimipisteet
Kaikki toimipisteemme ovat tällä hetkellä suljettuja koronatilanteen vuoksi.
Puhelut 09-alkuisiin numeroihin maksavat oman liittymäsi matkapuhelu- tai paikallisverkkomaksun verran.
Tarvitsetko apua sopivan sähkösopimuksen etsimisessä tai onko sinulla jokin muu mieltä askarruttava kysymys? Ei hätää, me olemme täällä sinua varten.
Sähkösopimuksen voit tehdä helposti kotisivuillamme tai soittamalla asiakaspalveluumme tai muuttopuhelimeen.
Jos haluat irtisanoa sähkösopimuksesi, olethan meihin yhteydessä – mieluusti heti, kun tiedät, mistä hetkestä eteenpäin et sopimusta enää tarvitse. Mikäli saat sähkölaskusi kirjeenä, tarvitsemme sähkösopimuksen irtisanomista varten loppulaskutusosoitteen. Jos taas olet saanut laskusi E-laskulla tai sähköpostitse, lähetämme loppulaskun joko verkkopankkiin tai sähköpostiin.
Suosittelemme tekemään muuttoilmoituksen ajoissa, mieluiten kaksi viikkoa ennen muuttoa. Saamme sopimuksen kuitenkin voimaan tarvittaessa lyhyemmälläkin varoitusajalla. Netin kautta asioidessa riittää, että teet muuttoilmoituksen paria päivää ennen – ja puhelimitse saamme sähköt päälle tarvittaessa vieläkin nopeammin. Huomioithan, että sähkönverkkoyhtiöt saattavat veloittaa sähköjen pikaisesta kytkennästä (samana päivänä kytkentä).
Mikäli
sopimusasiaa koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistua yrityksen ja
kuluttajan välillä tulee kuluttajan olla yhteydessä
maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).
Tämän jälkeen kuluttaja voi saattaa
asian kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi (www.kuluttajariita.fi).
Tehdyllä sopimuksella on 14 päivän peruutusoikeus tilaushetkestä. Peruutuksesta tulee ilmoittaa Oomi Oy:n asiakaspalveluun sähköpostitse tai puhelimitse. Jos sopimus perutaan peruutusajan puitteissa, mutta kuitenkin vasta sähkön toimituksen aloittamisen jälkeen, on asiakkaan maksettava Oomi Oy:lle peruuttamisilmoituksen tekemiseen mennessä toimitetusta sähköstä sopimusvahvistuksen mukainen korvaus.
Muuttotilanteessa asiakkaalla on velvollisuus ilmoittaa muutosta Oomi Oy:lle vähintään kaksi viikkoa ennen muuttoa. Myös määräaikainen sopimus päättyy asiakkaan muuttaessa pois käyttöpaikalta (asunnosta) ja irtisanoessa sähkönmyynti- ja verkkosopimuksensa. Asiakas voi tehdä uuteen kohteeseen uuden määräaikaisen sopimuksen sillä hetkellä voimassa olevilla hinnoilla.
Jos olet unohtanut irtisanoa sähkösopimuksesi, olethan viipymättä yhteydessä asiakaspalveluumme sopimuksen päättämiseksi. Muistathan, että sähkösopimusta ei voi päättää takautuvasti ja olet vastuussa sähkösopimuksesta irtisanomiseen saakka.
Sähkösopimuksen voit irtisanoa soittamalla asiakaspalveluumme tai lähettämällä sähköpostia asiakaspalvelu@oomi.fi. Sähkösopimuksen irtisanomista varten tarvitsemme päivämäärän, jolloin sopimuksen voi irtisanoa sekä loppulaskutusosoitteen. Muistathan, että sähkösopimusta ei voi päättää takautuvasti ja olet vastuussa sähkösopimuksesta irtisanomiseen saakka.
Määräaikaisen sopimuksesi lähestyessä loppuaan lähetämme sinulle hyvissä ajoin uuden tarjouksen ennen sopimuksen päättymistä. Jos emme tee uutta määräaikaista sopimusta, sopimus jatkuu automaattisesti toistaiseksi voimassa olevana. Uusi määräaikainen sopimus kannattaa tehdä hyvissä ajoin ennen sopimuksen määräajan päättymistä. Voit tehdä uuden sähkösopimuksen helposti tarjouksessa saamiesi ohjeiden mukaisesti tai voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme.
Määräaikaisen sopimuksen hinta ja ehdot puolestaan määräytyvät ostohetken perusteella ja pysyvät samana koko määräaikaisen sopimuskauden ajan. Määräaikainen sopimus sitoo molempia osapuolia, siis sekä meitä, Oomia, että sinua, sopimuksen määräaikaisuuden ajaksi mainituin ehdoin ja hinnoin. Kun määräaikaisuutesi on päättymässä, lähetämme sinulle uuden tarjouksen hyvissä ajoin. Määräaikaisuuden päättyminen ei kuitenkaan tarkoita sähkösopimuksesi päättymistä vaan sopimuksesi jatkuu toistaiseksi voimassa olevana, ellemme toisin sovi. Poismuuttotilanteessa määräaikaisen sopimuksen voi kuitenkin päättää, sillä sopimukset ovat aina asuntokohtaisia.
Toistaiseksi voimassa oleva sopimus on voimassa kulloinkin voimassa olevien hintojen ja ehtojen mukaisesti sopimuksen tekemisestä sen päättämiseen saakka. Määräaikaisen sopimuksen hinta ja ehdot puolestaan määräytyvät ostohetken perusteella ja pysyvät samana koko määräaikaisen sopimuskauden ajan.