Lahti Energian sähkönmyynnin sopimukset siirtyivät Oomille

Hieno juttu, että tavoitimme sinut! Halusimme vielä varmistaa, että olet kuullut Oomi Energiasta ennen kuin ensimmäinen laskusi Oomilta tulee.

Olemme koonneet alle tärkeimpiä tietoja muutoksista koskien muun muassa sähkölaskuja, asiakaspalvelua ja Online-palvelua. Ja kerromme vielä tarkemmin mikä ihme Oomi on. 🙂

Sähkölasku Oomilta

Uudella laskulla sähkönmyyntilaskujen maksutiedoissa maksun saaja on Oomi Oy. E-laskujen ja suoramaksujen osalta eri pankkien käytännöissä on eroja:

  • Jos käytät e-laskua ja olet Osuuspankin asiakas, sinun ei tarvitse tehdä mitään. Jos olet jonkin toisen pankin asiakas, hyväksy Oomi Oy e-laskuttajaksesi verkkopankkisi etusivun ilmoituksesta.
  • Jos käytät suoramaksua ja olet Osuuspankin tai Nordean asiakas, sinun ei tarvitse tehdä mitään. Jos olet jonkin toisen pankin asiakas, tee uusi suoramaksuvaltuutus uuden laskun tiedoilla.
  • Jos käytät paperilaskua, huomaathan, että maksun saaja ja tilinumero ovat vaihtuneet.

Mikä ihmeen Oomi?

Oomi Energia on uusi, 1.4.2020 toimintansa aloittanut sähkönmyyntiyhtiö, joka hoitaa jatkossa osakasyritystensä sähkönmyynnin.

Oomi Energia on yksi Suomen suurimmista sähkönmyyntiyhtiöistä. Oomilla on yli 400 000 asiakasta ja meillä työskentelee noin 40 oomilaista. Voimavarojamme vahvan asiakaspohjan lisäksi ovat perustajayritysten vuosien kokemus suomalaisesta energiakentästä sekä vahvat, paikalliset juuret ja asiakastuntemus ympäri Suomen.  

Me oomilaiset arvostamme halpoja hintoja, selkeitä palveluja sekä ihmisläheistä asiakaspalvelua. Palvelemme valtakunnallisesti, mutta paikalliset juuremme säilyttäen.   

Oomi Energian ovat perustaneet Lahti Energia, Oulun Seudun Sähkö, Pori Energia, Vantaan Energia sekä Oulun Sähkönmyynti ja sen osakkaat: Oulun Energia, Tornion Energia, Haukiputaan sähköosuuskunta, Raahen Energia, Rantakairan Sähkö ja Tenergia.

Sähkönmyynnin asiakkaat siirtyivät Oomi Energialle

Osakasyritysten sähkönmyynnin asiakkaat siirtyivät automaattisesti uuden yhtiön asiakkaiksi. Sinun ei siis tarvitse tehdä tässä vaiheessa mitään toimenpiteitä. Sähkön myyntisopimuksesi jatkuu voimassaolevana uudessa yhtiössä. Jos sinulla oli määräaikainen sopimus, jatkuu se ennallaan määräajan loppuun saakka. Mahdollisista muutoksista toistaiseksi voimassaoleviin sopimuksiin ilmoitamme 30 päivää ennen muutoksen voimaantuloa.

Lahti Energia -konserni jatkaa edelleen kaukolämmön tuottamista ja myyntiä, sähkönjakelua sekä sähköntuotantoa. Sähkönmyynnin siirtyminen Oomiin ei vaikuta näihin toimintoihin tai hinnoitteluun.

Ota yhteyttä

Jos sinulla on tarve asioida kanssamme puhelimitse, voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme:

Asiakkuuteen, sopimuksiin ja laskun sisältöön liittyvissä asioissa, ota yhteyttä asiakaspalveluumme numeroon 09 2522 1122 ma-pe klo 8-18

Laskun maksamiseen liittyvissä asioissa, olethan yhteydessä suoraan maksuneuvontaan numeroon 09 2315 0466 ma-pe klo 8-20 ja la klo 10-15

Asiakaspalvelun yhteystiedot

Voit asioida myös Oomin Online-palvelun kautta

Oomin Online-palvelu on verkkopalvelu, jonka kautta voit asioida silloin, kun sinulle parhaiten sopii. Maksuton palvelu on avoinna aina: 24 tuntia vuoden jokaisena päivänä.

Online-palvelusta löydät kotisi sähköenergian kulutustiedot, kaikki sähkön myyntisopimukseen liittyvät tiedot sekä laskut.

Rekisteröityminen palveluun on helppoa pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.

Tutustu Online-palveluun

Ollaan kuulolla!

Tilaa Oomin uutiset, edut, energiavinkit ja tarjoukset suoraan sähköpostiisi.