Laskutus ja laskujen katselu
Sähkölasku perustuu kulutuksen mukaiseen laskutukseen
Kulutuksen mukaisessa laskutuksessa veloitamme aina todellisen käyttämäsi sähkönmäärän mukaisesti. Voit seurata omaa sähkönkulutustasi Online-palvelumme kautta.
Laskutamme sähkönkulutuksen kuukausittain. Sähkölaskun maksuaika on 14 vuorokautta.
Laskut sähköisenä tai paperisena
Miten sinä haluat saada sähkölaskusi? Meiltä voit saada laskusi paperisena, sähköpostilla tai e-laskuna.
E-lasku on pankkien kehittämä turvallinen tapa vastaanottaa ja maksaa laskuja. Voit tehdä e-laskutilauksen jo ennen ensimmäistä sähkölaskua. Toimitamme sopimusvahvistuksessa sinulle laskutusperustetunnuksen, jonka avulla voit tehdä e-laskuvaltuutuksen omassa verkkopankissasi.
Sähkölaskujen katselu
Näet huhtikuun 2020 jälkeen lähetetyt laskusi Online-palvelustamme. Palvelun käyttöä varten tulee sinun rekisteröityä Online-palvelun käyttäjäksi. Palveluun rekisteröityäksesi tarvitset verkkopankkitunnukset tai mobiilivarmenteen.
Usein kysyttyä laskutuksesta
Olen saanut laskun Oomi Oy:ltä, onko lasku oikea?
Kyllä, lasku on ihan oikea. Oomi Energian ovat perustaneet Lahti Energia, Oulun Seudun Sähkö, Pori Energia, Vantaan Energia sekä Oulun Sähkönmyynti ja sen osakkaat: Oulun Energia, Tornion Energia, Haukiputaan sähköosuuskunta, Raahen Energia, Rantakairan Sähkö ja Tenergia.
Jos olet ollut jonkun edellä mainitun yhtiön asiakas, siirtyi sähkönmyyntisopimuksesi 1.4.2020 Oomille ja saat laskusi jatkossa Oomilta. Käytätähän aina laskulla olevan laskuttajan nimeä ja tilitietoja maksaessasi laskua.
Voiko laskun eräpäivää muuttaa?
Jos tarvitset maksuaikaa laskulle, olethan yhteydessä maksuneuvontaamme, jota keskitetysti hoitaa Ropo Capital Oy.
- Maksuneuvonta: 09 2315 0466, ma-pe 8-20 ja la 10-15
- Ropo Capital vastaa maksuaikaan, laskun maksamiseen ja perintään liittyviin kysymyksiin
Mistä voin tarkistaa vanhat laskut?
Vanhat sähkölaskut löydät verkkopankistasi, jos käytössäsi on ollut e-laskutus. Tarvittaessa voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme.
Löydät Oomilta saamasi laskut myös Online-palvelustamme.
Onko mahdollista saada lasku suoramaksuun?
Kyllä on. Suoramaksusopimuksen voit tehdä oman pankkisi kautta.
Maksaako paperilasku?
Emme veloita paperilaskun lähettämisestä maksua.
Jos haluat vanhasta laskustasi kopion, veloitamme laskukopioista palveluhinnastomme mukaan.
Voinko saada sähköisen laskun?
Voit halutessasi vastaanottaa laskun suoraan omaan verkkopankkiisi e-laskuna. E-laskun tekemiseen tarvittavat tiedot löydät jo sopimusvahvistukselta sekä myöhemmin sähkölaskuilta.
Voimme lähettää laskun myös sähköpostiisi. Tätä varten olethan yhteydessä asiakaspalveluumme.
Miksi saan kaksi erillistä sähkölaskua?
Sähkön siirrosta ja sähkön myynnistä vastaavat eri yhtiöt. Paikallinen verkkoyhtiö lähettää oman laskunsa sähkön siirrosta ja sähkönmyyjä, kuten Oomi, lähettää oman laskunsa myydystä sähköstä.
Kuinka usein lasku tulee?
Laskutamme sähkönkulutuksen kuukausittain. Sähkölaskun maksuaika on 14 vuorokautta. Laskun voit saada sähköisenä tai paperisena. Oomin asiakkaana voit seurata kaikkia sähkölaskujasi Online-palvelussa.