Laskutus ja laskujen katselu
Sähkölasku perustuu kulutuksen mukaiseen laskutukseen
Kulutuksen mukaisessa laskutuksessa veloitamme aina todellisen käyttämäsi sähkönmäärän mukaisesti. Voit seurata omaa sähkönkulutustasi Online-palvelumme kautta.
Laskutamme sähkönkulutuksen kuukausittain. Sähkölaskun maksuaika on 14 vuorokautta.
Näin luet sähkölaskua
Löydät laskun lukuohjeen osio osiolta täältä.
Asiakkaiden toiveesta uutta Oomilla: Muistutus erääntyneestä laskusta tekstiviestillä
Toisinaan lasku saattaa jäädä epähuomiossa maksamatta ajallaan. Lähetämme tekstiviestinä muistutuksen erääntyneestä laskusta viikon kuluessa eräpäivästä, jos lasku on maksamatta. Sinulla on siten mahdollisuus reagoida ja maksaa lasku ennen varsinaista maksumuistutusta, ja välttyä näin maksumuistutuksesta perittävältä 5 euron muistutuskululta. Tekstiviesti lähetetään asiakastiedoissasi olevaan puhelinnumeroon ja se on sinulle maksuton.
Voit tarkistaa yhteystietosi ja päivittää ne ajan tasalle Oomi Onlinessa, josta löydät myös laskusi.
Sähkölaskujen katselu
Näet Online-palvelustamme sinulle lähetetyt sähkölaskut. Palvelun käyttöä varten tulee sinun rekisteröityä Online-palvelun käyttäjäksi. Palveluun rekisteröityäksesi tarvitset verkkopankkitunnukset tai mobiilivarmenteen.
Laskut sähköisenä tai paperisena
Miten sinä haluat saada sähkölaskusi? Meiltä voit saada laskusi paperisena, sähköpostilla tai e-laskuna.
Vaivaton ja nopea e-lasku
E-lasku on pankkien kehittämä turvallinen tapa vastaanottaa ja maksaa laskuja. Voit tehdä e-laskutilauksen jo ennen ensimmäistä sähkölaskua. Toimitamme sopimusvahvistuksessa sinulle laskutusperustetunnuksen, jonka avulla voit tehdä e-laskuvaltuutuksen omassa verkkopankissasi.
Laskutuksen muutokset
Laskun maksamiseen, eräpäivän siirtoon, perintään ja maksuaikaan liittyvissä asioissa, olethan yhteydessä suoraan maksuneuvontaan numeroon 09 2315 0466
ma-pe klo 8-20 ja la klo 10-15
Voit myös hoitaa laskun maksamiseen liittyviä asioita maksuneuvonnan online-palvelussa ropo-online.fi
ma-su 24 h
Usein kysyttyä laskutuksesta
Sain Oomilta sähköpostilaskun eri osoitteesta kuin aiemmin. Onko kyseessä oikea lasku?
Oomin sähköpostilaskujen ja sopimusvahvistusten lähettäjäosoite on muuttunut. Kesäkuun lopusta lähtien sähköiset laskut ja sopimusvahvistukset lähetetään osoitteesta no-reply(at)oomi.fi. Laskun ja sopimusvahvistuksen lähettäjänä näkyy jatkossakin Oomi Oy.
Olen saanut Oomilta tekstiviestin, jossa kerrotaan, että minulla on lasku maksamatta. Mitä tämä tarkoittaa?
Toive muistutusviestistä on noussut asiakkailta. Lasku on saattanut epähuomiossa jäädä maksamatta ajallaan ja muistutustekstiviestillä haluamme palvella asiakkaitamme paremmin. Voit tarkistaa laskujesi tilanteen Oomi Onlinessa.
Olen juuri maksanut laskun, miksi sain muistutustekstiviestin?
Maksusuorituksen tiedot päivittyvät laskuille 1-2 päivän viiveellä ja muistutusviesti on todennäköisesti ehtinyt lähteä ennen maksusuorituksen kirjautumista.
En ole antanut lupaa lähettää tekstiviestejä, miksi sain muistutustekstiviestin?
Kyse ei ole markkinoinnista, vaan asiakkuuteen liittyvästä viestinnästä. Muistutustekstiviestin avulla haluamme auttaa asiakkaitamme välttämään 5 euron muistutuskulun.
Haluan tarkistaa, onko maksuni tullut perille
Nopeiten saat tehtyä tarkistuksen maksuneuvonnan online-palvelussa ropo-online.fi (ma-su 24 h). Voit myös soittaa suoraan maksuneuvontaan numeroon 09 2315 0466 (ma-pe klo 8-20 ja la klo 10-15).
Voiko laskun eräpäivää muuttaa tai saada lisää maksuaikaa?
Jos tarvitset maksuaikaa laskulle, olethan yhteydessä maksuneuvontaamme ennen eräpäivää.
Voit tarvittaessa siirtää eräpäivää kahdella viikolla kätevästi maksuneuvonnan online-palvelussa tai soittamalla maksuneuvontaan.
- Maksuneuvonta: 09 2315 0466, ma-pe 8-20 ja la 10-15
- Voit myös hoitaa laskun maksamiseen liittyviä asioita maksuneuvonnan online-palvelussa ropo-online.fi ma-su 24 h
- Ropo Capital vastaa maksuaikaan, laskun maksamiseen ja perintään liittyviin kysymyksiin
Teemme yhteistyötä Ropo Capitalin kanssa, joka vastaa maksuaikaan, laskun maksamiseen ja perintään liittyviin kysymyksiin
Mistä voin tarkistaa vanhat laskut?
Vanhat sähkölaskut löydät verkkopankistasi, jos käytössäsi on ollut e-laskutus. Tarvittaessa voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme.
Löydät Oomilta saamasi laskut myös Online-palvelustamme.
Maksaako paperilasku?
Emme veloita paperilaskun lähettämisestä maksua.
Jos haluat vanhasta laskustasi kopion, veloitamme laskukopioista palveluhinnastomme mukaan.
Voinko saada sähköisen laskun?
Voit halutessasi vastaanottaa laskun suoraan omaan verkkopankkiisi e-laskuna. E-laskun tekemiseen tarvittavat tiedot löydät jo sopimusvahvistukselta sekä myöhemmin sähkölaskuilta.
Voimme lähettää laskun myös sähköpostiisi. Tätä varten olethan yhteydessä asiakaspalveluumme.
Miksi saan kaksi erillistä sähkölaskua?
Sähkön siirrosta ja sähkön myynnistä vastaavat eri yhtiöt. Paikallinen verkkoyhtiö lähettää oman laskunsa sähkön siirrosta ja sähkönmyyjä, kuten Oomi, lähettää oman laskunsa myydystä sähköstä.
Kuinka usein lasku tulee?
Laskutamme sähkönkulutuksen kuukausittain. Sähkölaskun maksuaika on 14 vuorokautta. Laskun voit saada sähköisenä tai paperisena. Oomin asiakkaana voit seurata kaikkia sähkölaskujasi Online-palvelussa.