
Lämpimästi tervetuloa Oomin asiakkaaksi
Oomi Oy ja Kokemäen Sähkö Oy ovat sopineet liiketoimintakaupasta, jonka myötä Kokemäen Sähkön sähkönmyynnin kuluttaja- ja yritysasiakkaat siirtyvät Oomin asiakkaiksi 1.10.2025. Järjestely koskee kaikkia Kokemäen Sähkön sähkönmyyntiasiakkaita ympäri Suomen.
Sinun ei asiakkaana tarvitse tehdä mitään sopimusten siirron osalta, me hoidamme kaiken puolestasi.
Hyvä tietää muutoksesta
Kokemäen Sähkön sähkönmyyntiliiketoiminnan asiakkaat siirtyvät Oomille 1.10.2025. Asiakkaiden ei tarvitse tehdä itse mitään sopimusten siirron osalta. Sopimusten siirto ei vaikuta Kokemäen Sähkön asiakkaiden sähkönmyyntisopimuksiin eikä voimassa oleviin sopimusehtoihin, vaan sopimukset siirtyvät hintoineen ja voimassaoloaikoineen Oomille.
Kokemäen Sähkö hoitaa edelleen asiakaspalvelua ja laskutusta kuten ennenkin, ja Kokemäen Sähkön asiakkaiden asiakaspalvelun yhteystiedot säilyvät ennallaan.
Järjestely koskee ainoastaan Kokemäen Sähkön sähköenergian vähittäismyyntiä. Kokemäen Sähkö myy ja toimittaa jatkossakin verkkopalveluja ja niihin liittyviä energiaratkaisuja.

Vaikuttaako tämä minun sopimukseeni Kokemäen Sähkön asiakkaana?
Ei vaikuta, vaan Kokemäen Sähkön asiakkaiden sähkösopimukset siirtyvät sellaisenaan hintoineen Oomille ja pysyvät ennallaan voimassa olevien sopimusehtojen mukaisesti.
Sinun ei tarvitse tehdä asian suhteen mitään toimenpiteitä. Me hoidamme kaiken puolestasi mutkattomasti.

Mistä saan lisätietoa ja palvelua?
Olemme koonneet tälle sivulle vastauksia mahdollisiin kysymyksiisi.
Jos jokin vielä askarruttaa, Kokemäen Sähkön asiakaspalvelu vastaa mielellään kysymyksiisi.
Kokemäen Sähkö
Skaffarinkatu 14, 32800 Kokemäki
Puh. 02 838 6250 (pvm/mpm)
ma-pe klo 10-16
asiakaspalvelu@kokemaensahko.fi
Miksi juuri Oomi?
Oomi on olemassa, jotta elämässä olisi enemmän hyvää energiaa! Haluamme tuoda helppoutta asiakkaan arkeen vastuullisella palvelulla. Oomilla on jo yli 500 000 asiakasta eri puolilla Suomea, liityt heidän joukkoonsa.
Palvelemme asiakkaitamme pitämällä sähköasiat selkeinä ja helpotamme elämää laajalla palveluvalikoimalla. Lisäksi kehitämme innovatiivisia ja vastuullisia tuotteita ja palveluita koko ajan lisää. Tavoitteenamme on olla Suomen halutuin kumppani arjen palveluissa ja energiamurroksen ratkaisuissa.
Oomi on aloittanut vuonna 2020 ja perustajayritystemme myötä meillä oomilaisilla on vuosien kokemus ja asiantuntemus suomalaisesta energiakentästä. Oomin omistajajoukkoon kuuluvat Vantaan Energia, Oulun Energia, Lahti Energia, Pori Energia, Oulun Seudun Sähkö sekä Tornion Energia ja Haukiputaan Sähköosuuskunta.
Palvelemme valtakunnallisesti, mutta paikalliset juuremme säilyttäen.

Usein kysytyt kysymykset
Haluamme varmistaa, että asiointisi on mutkatonta jatkossakin. Olemme koonneet sinua varten tähän yleisimpiä kysymyksiä ja vastauksia niihin.
Yleistä
Miksi Kokemäen Sähkön Suomen vähittäismyynnin kuluttaja- ja yritysasiakaskanta siirtyy Oomille?
Sähkönmyynti on viime vuosina muuttunut entistä haastavammaksi. Hintavaihtelut sähkömarkkinoilla ovat kasvattaneet riskejä, joita pienellä toimijalla on vaikea hallita. Sääntely ja raportointivaatimukset ovat lisääntyneet, mikä kasvattaa hallinnollista taakkaa suhteettomasti pieniin resursseihimme nähden. Samalla järjestelmien kehityskustannukset ovat kasvaneet voimakkaasti lisääntyvien vaatimusten muodossa.
Oomi ja Kokemäen Sähkö ovat sopineet liiketoimintakaupasta, jossa Kokemäen Sähkön sähkön vähittäismyynnin asiakkaat siirtyvät Oomin asiakkaiksi 1.10.2025.
Miksi Oomi ostaa Kokemäen Sähkön sähkönmyyntisopimukset?
Oomi jatkaa Kokemäen Sähkön liiketoimintakaupalla vahvaa kasvustrategiaansa, jonka tavoitteena on kasvaa markkinajohtajaksi. Keskeisenä tavoitteenamme on tarjota asiakkaille mutkatonta ja entistä parempaa digitaalista asiakaskokemusta skaalautuvasti ja kannattavasti. Oomin strategiana on kasvaa kannattavasti sekä orgaanisesti että epäorgaanisesti.
Mitä tämä koskee?
Järjestely koskee ainoastaan Kokemäen Sähkön sähkönmyyntisopimuksia. Kokemäen Sähkö myy ja toimittaa jatkossakin verkkopalveluja ja niihin liittyviä energiaratkaisuja.
Mitä tämä tarkoittaa Kokemäen Sähkön asiakkaille?
Asiakkaiden ei tarvitse tehdä itse mitään sopimusten siirron osalta. Kokemäen Sähkö hoitaa edelleen asiakaspalvelua ja laskutusta kuten ennenkin, ja Kokemäen Sähkön asiakkaiden asiakaspalvelun yhteystiedot säilyvät ennallaan siirtymäkauden ajan. Sähkön toimitukseen ei tule katkoa, vaan se jatkuu automaattisesti Oomilla, voimassa olevin sopimusehdoin.
Miksi juuri Oomi on paras mahdollinen energiakumppani?
Oomi on yksi suurimmista energiapalveluyhtiöistä ja sähkön myyjistä Suomessa. Oomi on kotimainen toimija, joka tarjoaa mutkattomia energiaratkaisuja asiakkaidensa arkeen. Tarjoamme asiakkaillemme kilpailukykyiset hinnat ja palveluja helpottamaan asiakkaan arkea.
Varmistamme Kokemäen Sähkön asiakkaiden sujuvan siirtymisen Oomille eikä muutos vaadi asiakkailta lisäponnisteluja.
Tuleeko Kokemäen Sähköstä Oomin osakas?
Kokemäen Sähköstä ei tule Oomin osakasta liiketoimintakaupan myötä.
Koska muutos tapahtuu?
Kokemäen Sähkön sähkön vähittäismyynnin asiakkaat siirtyvät Oomin asiakkaiksi 1.10.2025. Oomi pitää huolta siitä, että asiakkuuden siirtyminen Oomille tapahtuu sujuvasti.
Paljonko kauppasumma on?
Oomi ja Kokemäen Sähkö ovat sopineet, että kauppasumma, järjestelyn ehdot tai tarkka sopimusmäärä eivät ole julkisia.
Montako asiakasta Kokemäen Sähköltä siirtyy Oomille?
Oomi ja Kokemäen Sähkö ovat sopineet, että tarkkaa siirtyvien sähkösopimusten määrää ei julkisteta.
Siirtyykö Kokemäen Sähköltä henkilöstöä Oomille?
Liiketoimintakaupan myötä Kokemäen Sähköltä siirtyy Oomille kaksi henkilöä.
Mitä muutos tarkoittaa Oomin nykyisille asiakkaille?
Muutos ei vaikuta millään tavalla Oomin nykyisiin asiakkaisiin eikä heidän sähkösopimuksiinsa.
Sähkösopimukset
Vaikuttaako tämä sähkösopimukseeni?
Ei vaikuta. Kokemäen Sähkön asiakkaiden sähkösopimukset ja sopimusehdot siirtyvät sellaisenaan Oomille hintoineen ja voimassaoloaikoineen. Muutos ei edellytä asiakkailta mitään toimenpiteitä, ja sähköasioissa kaikki jatkuu kuten ennenkin.
Muuttuvatko sopimusehdot?
Sopimusehdot eivät muutu. Sähkösopimuksesi, sen hinta ja palvelut jatkuvat ennallaan, ilman muutoksia. Tämä koskee niin määräaikaisia kuin toistaiseksi voimassa olevia sopimuksia. Sinun ei tarvitse tehdä asian suhteen mitään toimenpiteitä.
Nouseeko sähkön hinta?
Sopimusten siirtyminen ei vaikuta sopimuksessasi olevaan sähköenergian hintaan. Sähkösopimuksesi sekä sen hinta ja palvelut jatkuvat ennallaan, ilman mitään muutoksia. Tämä koskee niin määräaikaisia kuin toistaiseksi voimassa olevia sopimuksia. Sinun ei tarvitse tehdä asian suhteen mitään toimenpiteitä.
Olen muuttamassa. Mihin ilmoitan muutostani?
Voit ilmoittaa muutosta Kokemäen Sähkön asiakaspalveluun ma-pe 10-16 puh. 02 838 6250 (pvm/mpm) tai muuttoilmoituksella sähköpostitse asiakaspalvelu@kokemaensahko.fi.
Määräaikainen sopimukseni on juuri päättymässä, mitä sopimukselleni tapahtuu?
Jos määräaikainen sopimuksesi on päättymässä, saat jatkotarjouksen entiseen tapaan hyvissä ajoin ennen sopimuksesi päättymistä.
Voinko irtisanoa määräaikaisen sähkösopimukseni?
Et voi. Sopimusten siirtyminen ei vaikuta hintoihin eikä myyntiehtoihin. Määräaikainen sähkösopimus sitoo molempia osapuolia ja on voimassa sopimusvahvistuksen sekä -ehtojen mukaisesti sovittuun päivämäärään saakka.
Laskutus ja asiakaspalvelu
Mistä saan jatkossa laskuni?
Kokemäen Sähkö laskuttaa sinua sähkönkulutuksestasi toistaiseksi kuten tähänkin saakka vielä siirtymäkauden ajan. Tiedotamme tulevasta laskuttajamuutoksesta tarkemmin, kun aikataulu tarkentuu liiketoimintakaupan toteuduttua.
Minulla on kysyttävää laskusta. Kuka minua nyt palvelee?
Kokemäen Sähkö hoitaa asiakaspalvelua kuten ennenkin, ja Kokemäen Sähkön asiakkaiden asiakaspalvelun yhteystiedot säilyvät ennallaan.
Laskutuksen osalta on varminta ottaa yhteyttä niillä yhteystiedoilla, jotka löytyvät kyseiseltä laskulta.