
Lämpimästi tervetuloa Oomin asiakkaaksi
Oomi Oy ja Kokemäen Sähkö Oy ovat sopineet liiketoimintakaupasta, jonka myötä Kokemäen Sähkön sähkönmyynnin kuluttaja- ja yritysasiakkaat siirtyivät Oomin asiakkaiksi 1.10.2025. Järjestely koskee kaikkia Kokemäen Sähkön sähkönmyyntiasiakkaita ympäri Suomen.
Sinun ei asiakkaana tarvitse tehdä mitään sopimusten siirron osalta, me hoidamme kaiken puolestasi.
Hyvä tietää muutoksesta
Kokemäen Sähkön sähkönmyyntiliiketoiminnan asiakkaat siirtyivät Oomille 1.10.2025. Asiakkaiden ei tarvitse tehdä itse mitään sopimusten siirron osalta. Sopimusten siirto ei vaikuta Kokemäen Sähkön asiakkaiden sähkönmyyntisopimuksiin eikä voimassa oleviin sopimusehtoihin, vaan sopimukset ovat siirtyneet hintoineen ja voimassaoloaikoineen Oomille.
Kokemäen Sähkö hoitaa edelleen asiakaspalvelua ja laskutusta kuten ennenkin joulukuun 2025 loppuun saakka, ja Kokemäen Sähkön asiakkaiden asiakaspalvelun yhteystiedot säilyvät ennallaan.
Järjestely koskee ainoastaan Kokemäen Sähkön sähköenergian vähittäismyyntiä. Kokemäen Sähkö myy ja toimittaa jatkossakin verkkopalveluja ja niihin liittyviä energiaratkaisuja.
Vaikuttaako tämä minun sopimukseeni Kokemäen Sähkön asiakkaana?
Ei vaikuta, vaan Kokemäen Sähkön asiakkaiden sähkösopimukset siirtyivät sellaisenaan hintoineen Oomille ja pysyvät ennallaan voimassa olevien sopimusehtojen mukaisesti.
Sinun ei tarvitse tehdä asian suhteen mitään toimenpiteitä. Me hoidamme kaiken puolestasi mutkattomasti.
Mistä saan lisätietoa ja palvelua?
Olemme koonneet tälle sivulle vastauksia mahdollisiin kysymyksiisi.
Jos jokin vielä askarruttaa, Kokemäen Sähkön asiakaspalvelu vastaa mielellään kysymyksiisi joulukuun 2025 loppuun saakka.
Kokemäen Sähkö
Skaffarinkatu 14, 32800 Kokemäki
Puh. 02 838 6250 (pvm/mpm)
ma-pe klo 10-16
asiakaspalvelu@kokemaensahko.fi
Muutoksia laskutukseen 1.1.2026 alkaen
Kokemäen Sähkö vastaa laskutuksesta kokonaisuudessaan vielä siirtymäkauden ajan. Oomi vaihtuu sähkönmyynnin laskuttajaksi 1.1.2026 alkaen ja samalla laskutukseen tulee muutoksia. Oomin vaihtuessa laskuttajaksi vaihtuu samalla myös laskun ulkoasu. Maksunsaaja on jatkossa Oomi, ja myös saajan tilinumero vaihtuu. Saat ensimmäisen uudennäköisen laskun helmikuussa.
Sähkönmyyntisopimuksesi, sen hinta ja ehdot pysyvät ennallaan. Lisäksi laskutusrytmisi pysyy Oomin myyntilaskulla samana kuin aiemmin. Laskulla on jatkossakin 14 päivän maksuaika. Lähetämme laskut heti alkukuusta, eli eräpäivä asettuu yleensä kuun 15.–20. päivän tienoille.
Laskutustapa pysyy pääsääntöisesti myös ennallaan. Pankista riippuen e-laskutus ja suoramaksuvaltuutukset voivat vaatia sinulta toimenpiteitä tammikuussa. Voit lukea lisätietoja laskutustavoista alta.
Lisätietoa kuluttajien laskutustavoista
Paperilaskutus
- Jos olet saanut laskusi paperilaskuina, saat Oomin laskut myös jatkossa postitse jaettuna. Paperilasku on maksuton.
- Oomilla on käytössä digipostipalvelu Kivra. Jos olet Kivran käyttäjä, saat paperilaskun sijaan Oomin laskut automaattisesti Kivraan. Voit itse valita Kivrassa, miltä lähettäjiltä haluat vastaanottaa laskuja.
Sähköpostilaskutus
- Jos olet saanut laskusi sähköpostilla, saat laskut myös jatkossa suoraan sähköpostiisi.
E-laskutus
- Osuuspankin asiakkaana saat laskusi jatkossakin e-laskuna automaattisesti, jos sinulla on ollut e-lasku käytössä.
- Muiden pankkien kuin Osuuspankin asiakkaiden e-laskuvaltuutukset eivät siirry automaattisesti. Jos sinulla on ollut e-lasku käytössä, tulet saamaan meiltä e-laskuehdotuksen hyväksyttäväksi suoraan verkkopankkiisi tammikuun aikana. Sinun tulee vain hyväksyä lähettämämme ehdotus ja e-laskutus jatkuu ennallaan. Lähetämme sinulle vielä erillisen ilmoituksen tekstiviestillä, kun ehdotus on hyväksyttävissä verkkopankissasi.
Suoramaksuasiakkaat
- Jos olet Osuuspankin tai Nordean asiakas, jatkuu suoramaksusopimuksesi automaattisesti Oomilla.
- Muiden kuin Osuuspankin ja Nordean asiakkaiden suoramaksusopimukset eivät siirry automaattisesti Oomille. Sinun tulee halutessasi tehdä uusi suoramaksusopimus Oomille omassa pankissasi. Saat meiltä tarkemmat ohjeet suoramaksuvaltuutuksen tekemiseen tammikuun aikana. Jos et tee pankkiin uutta suoramaksusopimusta tai e-laskuvaltuutusta, saat sähkönmyynnin laskut jatkossa paperilaskuina.
Lisätietoa yritysten laskutustavoista
Paperilaskutus
- Jos yrityksesi on saanut laskut paperilaskuina, lähetämme laskut myös jatkossa postitse jaettuna.
Yritysten verkkolaskut
- Yritysasiakkaiden verkkolaskutus jatkuu automaattisesti.
Sähköpostilaskutus
- Jos yrityksesi on saanut laskut sähköpostilla, lähetämme laskut myös jatkossa sähköpostitse.
E-laskut (kuluttajan e-lasku)
- Yritysten e-laskuvaltuutukset eivät siirry automaattisesti. Yrityksesi tulee tehdä uusi e-laskuvaltuutus Oomille verkkopankissa tai ilmoittaa meille mahdollinen verkkolaskuosoite. Muutoin lähetämme laskut jatkossa paperilaskuina.
Sähkönsiirron ja sähkönmyynnin yhteislaskutus päättyy 31.12.2025
Kokemäen Sähkö on laskuttanut yhteisellä laskulla sekä sähkönmyynnin että sähkönsiirron. Sähkönmyynnin ja -siirron yhteislaskutus päättyy 31.12.2025. Jos asut Kokemäen Sähkön sähköverkon alueella, saat tammikuussa viimeisen yhteislaskun, jolla Kokemäen Sähkö laskuttaa sähkönmyynnin ja -siirron kulutuksen 31.12.2025 asti.
Oomi alkaa laskuttaa sähkönmyynnistä 1.1.2026 alkaen. Jatkossa saat erilliset laskut sähkönmyynnistä ja sähkönsiirrosta: Oomi laskuttaa sähkönmyynnin omalla laskulla ja Kokemäen Sähkö laskuttaa sähkönsiirron jatkossakin. Saat ensimmäisen laskun Oomilta helmikuussa koskien tammikuun kulutusta.
Miksi juuri Oomi?
Oomi on olemassa, jotta elämässä olisi enemmän hyvää energiaa! Haluamme tuoda helppoutta asiakkaan arkeen vastuullisella palvelulla. Oomilla on jo yli 500 000 asiakasta eri puolilla Suomea, liityt heidän joukkoonsa.
Palvelemme asiakkaitamme pitämällä sähköasiat selkeinä ja helpotamme elämää laajalla palveluvalikoimalla. Lisäksi kehitämme innovatiivisia ja vastuullisia tuotteita ja palveluita koko ajan lisää. Tavoitteenamme on olla Suomen halutuin kumppani arjen palveluissa ja energiamurroksen ratkaisuissa.
Oomi on aloittanut vuonna 2020 ja perustajayritystemme myötä meillä oomilaisilla on vuosien kokemus ja asiantuntemus suomalaisesta energiakentästä. Oomin omistajajoukkoon kuuluvat Vantaan Energia, Oulun Energia, Lahti Energia, Pori Energia, Oulun Seudun Sähkö sekä Tornion Energia ja Haukiputaan Sähköosuuskunta.
Palvelemme valtakunnallisesti, mutta paikalliset juuremme säilyttäen.
Usein kysytyt kysymykset
Haluamme varmistaa, että asiointisi on mutkatonta jatkossakin. Olemme koonneet sinua varten tähän yleisimpiä kysymyksiä ja vastauksia niihin.
Laskutus ja asiakaspalvelu
Minulla on kysyttävää laskusta. Kuka minua nyt palvelee?
Kokemäen Sähkö hoitaa asiakaspalvelua kuten ennenkin vielä kuluvan vuoden 2025 loppuun.
Laskutuksen osalta on varminta ottaa yhteyttä aina niillä yhteystiedoilla, jotka löytyvät kyseiseltä laskulta, jota asiasi koskee.
Mistä saan jatkossa laskuni?
Kokemäen Sähkö laskuttaa sinua sähkönkulutuksestasi kuten tähänkin saakka vielä siirtymäkauden ajan 31.12.2025 saakka. Oomi vaihtuu sähkönmyynnin laskuttajaksi 1.1.2026 alkaen. Ensimmäisen laskun saat meiltä helmikuussa koskien tammikuun kulutuksia.
Yleistä
Miksi Kokemäen Sähkön Suomen vähittäismyynnin kuluttaja- ja yritysasiakaskanta siirtyy Oomille?
Sähkönmyynti on viime vuosina muuttunut entistä haastavammaksi. Hintavaihtelut sähkömarkkinoilla ovat kasvattaneet riskejä, joita pienellä toimijalla on vaikea hallita. Sääntely ja raportointivaatimukset ovat lisääntyneet, mikä kasvattaa hallinnollista taakkaa suhteettomasti pieniin resursseihimme nähden. Samalla järjestelmien kehityskustannukset ovat kasvaneet voimakkaasti lisääntyvien vaatimusten muodossa.
Oomi ja Kokemäen Sähkö ovat sopineet liiketoimintakaupasta, jossa Kokemäen Sähkön sähkön vähittäismyynnin asiakkaat siirtyvät Oomin asiakkaiksi 1.10.2025.
Miksi Oomi ostaa Kokemäen Sähkön sähkönmyyntisopimukset?
Oomi jatkaa Kokemäen Sähkön liiketoimintakaupalla vahvaa kasvustrategiaansa, jonka tavoitteena on kasvaa markkinajohtajaksi. Keskeisenä tavoitteenamme on tarjota asiakkaille mutkatonta ja entistä parempaa digitaalista asiakaskokemusta skaalautuvasti ja kannattavasti. Oomin strategiana on kasvaa kannattavasti sekä orgaanisesti että epäorgaanisesti.
Mitä tämä koskee?
Järjestely koskee ainoastaan Kokemäen Sähkön sähkönmyyntisopimuksia. Kokemäen Sähkö myy ja toimittaa jatkossakin verkkopalveluja ja niihin liittyviä energiaratkaisuja.
Mitä tämä tarkoittaa Kokemäen Sähkön asiakkaille?
Asiakkaiden ei tarvitse tehdä itse mitään sopimusten siirron osalta. Kokemäen Sähkö hoitaa edelleen asiakaspalvelua ja laskutusta kuten ennenkin, ja Kokemäen Sähkön asiakkaiden asiakaspalvelun yhteystiedot säilyvät ennallaan siirtymäkauden ajan. Sähkön toimitukseen ei tule katkoa, vaan se jatkuu automaattisesti Oomilla, voimassa olevin sopimusehdoin.
Miksi juuri Oomi on paras mahdollinen energiakumppani?
Oomi on yksi suurimmista energiapalveluyhtiöistä ja sähkön myyjistä Suomessa. Oomi on kotimainen toimija, joka tarjoaa mutkattomia energiaratkaisuja asiakkaidensa arkeen. Tarjoamme asiakkaillemme kilpailukykyiset hinnat ja palveluja helpottamaan asiakkaan arkea.
Varmistamme Kokemäen Sähkön asiakkaiden sujuvan siirtymisen Oomille eikä muutos vaadi asiakkailta lisäponnisteluja.
Tuleeko Kokemäen Sähköstä Oomin osakas?
Kokemäen Sähköstä ei tule Oomin osakasta liiketoimintakaupan myötä.
Koska muutos tapahtuu?
Kokemäen Sähkön sähkön vähittäismyynnin asiakkaat siirtyvät Oomin asiakkaiksi 1.10.2025. Oomi pitää huolta siitä, että asiakkuuden siirtyminen Oomille tapahtuu sujuvasti.
Paljonko kauppasumma on?
Oomi ja Kokemäen Sähkö ovat sopineet, että kauppasumma, järjestelyn ehdot tai tarkka sopimusmäärä eivät ole julkisia.
Montako asiakasta Kokemäen Sähköltä siirtyy Oomille?
Oomi ja Kokemäen Sähkö ovat sopineet, että tarkkaa siirtyvien sähkösopimusten määrää ei julkisteta.
Siirtyykö Kokemäen Sähköltä henkilöstöä Oomille?
Liiketoimintakaupan myötä Kokemäen Sähköltä siirtyy Oomille kaksi henkilöä.
Mitä muutos tarkoittaa Oomin nykyisille asiakkaille?
Muutos ei vaikuta millään tavalla Oomin nykyisiin asiakkaisiin eikä heidän sähkösopimuksiinsa.
Sähkösopimukset
Vaikuttaako tämä sähkösopimukseeni?
Ei vaikuta. Kokemäen Sähkön asiakkaiden sähkösopimukset ja sopimusehdot siirtyvät sellaisenaan Oomille hintoineen ja voimassaoloaikoineen. Muutos ei edellytä asiakkailta mitään toimenpiteitä, ja sähköasioissa kaikki jatkuu kuten ennenkin.
Muuttuvatko sopimusehdot?
Sopimusehdot eivät muutu. Sähkösopimuksesi, sen hinta ja palvelut jatkuvat ennallaan, ilman muutoksia. Tämä koskee niin määräaikaisia kuin toistaiseksi voimassa olevia sopimuksia. Sinun ei tarvitse tehdä asian suhteen mitään toimenpiteitä.
Nouseeko sähkön hinta?
Sopimusten siirtyminen ei vaikuta sopimuksessasi olevaan sähköenergian hintaan. Sähkösopimuksesi sekä sen hinta ja palvelut jatkuvat ennallaan, ilman mitään muutoksia. Tämä koskee niin määräaikaisia kuin toistaiseksi voimassa olevia sopimuksia. Sinun ei tarvitse tehdä asian suhteen mitään toimenpiteitä.
Olen muuttamassa. Mihin ilmoitan muutostani?
Voit ilmoittaa muutosta Kokemäen Sähkön asiakaspalveluun ma-pe 10-16 puh. 02 838 6250 (pvm/mpm) tai muuttoilmoituksella sähköpostitse asiakaspalvelu@kokemaensahko.fi.
Määräaikainen sopimukseni on juuri päättymässä, mitä sopimukselleni tapahtuu?
Jos määräaikainen sopimuksesi on päättymässä, saat jatkotarjouksen entiseen tapaan hyvissä ajoin ennen sopimuksesi päättymistä.
Voinko irtisanoa määräaikaisen sähkösopimukseni?
Et voi. Sopimusten siirtyminen ei vaikuta hintoihin eikä myyntiehtoihin. Määräaikainen sähkösopimus sitoo molempia osapuolia ja on voimassa sopimusvahvistuksen sekä -ehtojen mukaisesti sovittuun päivämäärään saakka.