Oomin sähköisissä palveluissa riittää virtaa 24/7

Kun sähköasiat askarruttavat, on apu lähellä. Oomin sähköiset palvelut ovat aina auki, oli hetki mikä hyvänsä. Voit päivittää tai solmia uuden sopimuksen juuri silloin, kun sinulle parhaiten sattuu sopimaan – ruuhkista riippumatta. Oomiten helppoa!

Oomilla sähköasioiden hoitaminen on letkeää touhua: se onnistuu asiakaspalvelussa päiväsaikaan tai omatoimisesti netissä mihin vuorokauden aikaan tahansa. Toisinaan asiakaspalveluun tulee ruuhkaa, jolloin sähköiset palvelut ovat heittämällä se ketterin vaihtoehto. Asiakaspalvelun linjat ovat kuumina tyypillisesti kuukauden vaihteissa, jolloin asiakkaat päivittävät määräaikaisia sopimuksia tai hoitavat muuttoon liittyviä asioita.

–  Kuukauden vaihtuminen, spot-hintojen suuret vaihtelut tai sähkön markkinointikampanjat voivat hetkellisesti aiheuttaa asiakaspalvelun ruuhkautumisen. Silloin voit kuitenkin helposti saada apua esimerkiksi Oomin chat-palvelun eli Pertti Botin kautta, vinkkaa Oomin palvelupäällikkö Johanna Rekula.

Pertti Botti on maaliskuussa saanut uutta boostia tekoälystä, joten se osaa nyt palvella entistä nokkelammin. Lisäksi Oomin verkkosivuille on koottu vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin, jotka tarjoavat ratkaisuja moneen tilanteeseen.

Toisinaan asiakaspalveluun tulee ruuhkaa, jolloin sähköiset palvelut ovat heittämällä se ketterin vaihtoehto.

Roposet liikkuvat Ropo Online -palvelussa

Yksi asiakaspalvelun ruuhkahuippu ajoittuu puoleen väliin kuukautta. Oomi lähettää laskut kuukauden vaihteessa, joten yhteydenottoja tulee asiakkaiden saatua laskunsa.

– Autamme asiakkaita kaikissa laskuun liittyvissä kysymyksissä. Jotkut kaipaavat apua laskun sisällön tulkitsemisessa. Silloin katsomme yhdessä, mistä laskun summa muodostuu, Rekula kertoo.

Sähkölaskuihin liittyen saa apua myös netistä: Ropo Online -palvelussa voi hoitaa maksuasioita ja laittaa raha-asiat jiiriin helposti milloin tahansa.

– Voit tarkistaa laskusi tilanteen ja maksaa laskun, siirtää eräpäivää, tehdä laskulle maksusuunnitelman ja keskustella asiakaspalvelumme kanssa chatissa. Voit myös ilmoittaa tilinumeron liikamaksun palautusta varten tai valtuuttaa toisen henkilön hoitamaan asioita puolestasi, Rekula opastaa.

Uusi OmaOomi pitää sinut ajan tasalla

Oomi uutinen: Oomi julkaisee tänä vuonna uuden OmaOomi-palvelun helpottamaan asiakkaiden arkea. Palvelun pilottivaihe on juuri käynnissä, ja testikäyttäjien suitsuttama palaute on ollut erittäin lupaavaa.

– OmaOomi on helppokäyttöinen palvelu, jossa voit seurata spot-hintojen kehitystä ja omaa sähkönkulutustasi. OmaOomi skaalautuu sekä mobiiliin että tietokoneelle, joten jatkossa voit hoitaa sähköasioitasi missä ja milloin vain, lupaa Oomin asiakasprosessien asiantuntija Henna Hörkkö.

OmaOomi kehittyy ja kasvaa – se on Oomin asiakaspalvelun uusi silmäterä. Modernin käyttöliittymän ansiosta palvelu on miellyttävä käyttää, ja tärkeimmät asiat löytyvät selkeästi ilman selailua. Palvelua on kehitetty asiakkaitamme, eli juuri sinua varten, jotta pysyt sähkötilanteen herrana, olitpa sitten töissä, vapaalla tai reissun päällä.

Oomi uutinen: Oomi julkaisee tänä vuonna uuden OmaOomi-palvelun helpottamaan asiakkaidensa arkea.

Muuttopuhelin pelastaa pinteestä

Yleisesti suosittelemme tekemään muuttoilmoituksen kaksi viikkoa ennen muuttoa, mutta tosielämässä asiat eivät aina mene niin kuin Strömsössä. Jos unohdit muuttotohinan keskellä tehdä ilmoituksen, ei hätää! Voit tehdä sen näppärästi Oomin muuttopuhelimessa. Ja katso – lamput syttyvät, pesukone hyrisee ja liesi lämpiää tuota pikaa.

– Muuttopuhelin palvelee erityisesti muuttoihin liittyvissä asioissa laajemmilla aukioloajoilla. Arkisin olemme avoinna kello 9–20 ja viikonloppuisin sekä arkipyhinä kello 9–17, Rekula kertoo.

Voit tehdä uuteen kotiisi sähkösopimuksen kätevästi myös nettisivuillamme tai Online-palvelussa.