Asiantuntevaa ja tuttavallista asiakaspalvelua puhelimessa ja verkossa

Oomi on olemassa asiakkaita varten. Se tarkoittaa, että asiakaspalvelukanavia halutaan pitää auki mahdollisimman laajasti ja monipuolisesti. Jokaista oomilaista voi nykäistä hihasta, jos jokin sähköasia mietityttää. 

Oomin asiakaspalvelun kysytyimpien aiheiden listan kärkeen kiilaavat kuukausittain sähkösopimuksia ja laskuja koskevat tiedustelut. Suuri osa yhteydenotoista liittyy muuttamiseen. Oomin muuttopuhelin palveleekin sekä arkena että viikonloppuisin, jotta sähköasioiden hoitaminen muuttokiireen keskellä olisi mahdollisimman helppoa.

Vakioaiheiden lisäksi asiakaspalvelu saa toisinaan ajankohtaisiin uutisointeihin kytkeytyviä yhteydenottoja. Alkuvuonna sähkön hinnan muutokset herättivät paljon pohdintaa, ja asiakaspalvelu ruuhkautui ajoittain. Tilanteeseen reagoitiin nopeasti kouluttamalla lisää henkilökuntaa.

– Haluamme olla asiakkaidemme apuna ja tukena. Tällä hetkellä asiakaspalveluumme saa nopeasti yhteyden, keskimäärin noin minuutin odotusajalla. Lounasajat ovat usein ruuhkaisimpia. Meille voi myös aina jättää soittopyynnön, jolloin soittelemme takaisin parin tunnin sisällä, neuvoo Oomin asiakaskokemuspäällikkö Tuija Rouhiainen.

Yhdessä jutellessa hoksataan usein kodin sähkösyöpöt

Oomin asiakaspalvelun tavoittaa puhelimitse, sähköpostilla tai chatin kautta. Online-palvelu on myös näppärä. Sieltä voi tarkistaa kodin sähköenergian kulutustiedot, kaikki sähkön myyntisopimukseen liittyvät tiedot sekä uudet laskut.

– Sähköisissä palvelukanavissa asioita voi tarkistaa milloin vain, mutta mielellämme käymme asiakkaiden kanssa keskustelua myös puhelimitse. Sopivimman sopimuksen valinta tai omaan sähkönkulutukseen liittyvät mietinnät avautuvat usein parhaiten, kun saa jonkun kanssa niitä rauhassa pohtia, kannustaa Rouhiainen.

Oomin asiakaspalvelusta saa vinkkejä myös energian säästämiseen.

Kodin sähkönkulutukseen voi tulla muutoksia vaikkapa remontoinnin, sähköauton tai perheenlisäyksen myötä. Kylpyhuoneeseen asennettu lattialämmitys, saunaan hankittu aina valmis kiuas, vauvan syntymän jälkeen noussut lämpimän veden kulutus tai pyykkikoneen tiuhempi käyttö näkyvät energiankulutuksessa. Oomin asiakaspalvelusta saa vinkkejä myös energian säästämiseen. Oman kodin mukavuuksista voi nauttia ilman, että koko ajan mielessä nakertavat kuluvat eurot.

Ennakoivalla viestinnällä enemmän tietoa asiakkaille

Oomilla pyritään viestimään asiakkaille laajasti ja monipuolisesti: verkkosivuilla, sähköpostilla ja tekstiviesteillä. Ajankohtaisista asioista tiedottamalla asiakas saattaa saada vastauksen kysymykseensä jo ennen kuin ehtii siitä olla yhteydessä. Jos asiakaspalvelun kanssa käydään keskustelua, oomilaiset pitävät huolen, että asiakas tietää, miten hänen asiansa etenee.

– Asiakaskokemus syntyy mielikuvista. Siihen kuuluvat niin mainonnan, tuotteiden kuin palvelunkin aikaansaamat ajatukset. Nopea ja kattava vastaaminen asiakkaan kysymyksiin merkitsee paljon. Kuuntelemme myös herkällä korvalla asiakkailta saamaamme palautetta ja kehitämme palvelujamme niiden pohjalta, kertoo Rouhiainen.