Oomille historiallinen nousu Asiakkuusindeksissä

Oomi on noussut vuoden 2025 Asiakkuusindeksissä Suomen viiden parhaan kuluttajayrityksen joukkoon asiakaskokemuksessa. Oomi sijoittui viidenneksi myös vastuullisuudessa ja asiakasuskollisuudessa 30 parhaan joukkoon.

Oomi otti vuoden 2025 tutkimuksessa merkittävän harppauksen eteenpäin, ja sijoittui asiakaskokemuksessa viidenneksi kaikista vertailuun osallistuneista Suomen kuluttajayrityksistä. Kokonaisuutena Oomi paransi sijoitustaan viime vuoteen verrattuna jokaisella mittarilla ja oli yksi tutkimuksen suurimmista nousijoista.

Sähköyhtiöiden arvioinnin kohdalla korostuvat erityisesti läpinäkyvyys ja asiakasviestintä, kun taas yleisesti asioinnin miellyttävyys ja helppous koetaan asiakaskokemuksen kannalta tärkeäksi.

"Olemme panostaneet ennakoivaan ja selkeään viestintään sekä digitaalisten palveluidemme kehittämiseen, jotta asiointi olisi mahdollisimman mutkatonta ja asiakkaidemme arki sujuvaa. Asiakkuusindeksin tulokset osoittavat, että olemme valinnoissamme oikealla tiellä", sanoo Oomin asiakkuusjohtaja Sini Suutari.

Asiakkuusindeksi on Suomen kattavin vuosittainen tutkimus yritysten asiakaskokemuksesta ja asiakasuskollisuudesta. Tutkimuksessa 3930 suomalaista kuluttajaa arvioi omia asiakkuuksiaan 52 yrityksessä. Tutkimuksen toteuttavat nSight ja ASML.

Lue Oomin asiakkuusjohtaja Sini Suutarin ajatuksia tuloksista ja tulevaisuuden asiakaspalvelusta