Oomin markkinointi palkittiin Effie Awardeissa
Oomi sai kunniamaininnan vuoden parhaana mainosalan arvostetuimmassa Effie Awards -kilpailussa Strateginen markkinointi -sarjassa. Tuomariston vakuutti Oomin johdonmukaisuus, systemaattisuus, yksinkertaisuus. Selkeä liiketoiminnallinen tarve, jota lähdettiin markkinoinnin keinoin ratkaisemaan. Tulokset vakuuttivat tuomariston kunniamaininnalla.
Effie Awards Finland on Suomen ainoa markkinointiviestinnän tuloksellisuutta mittaava kilpailu. Kilpailutöiden määrällä mitattuna Effie on Suomen suurin markkinoinnin tehokkuutta mittaava kilpailu. Energia-alan markkinointia ei ole juuri palkintosijoilla viime vuosina näkynyt ja siksi kunniamaininta on Oomille erityisen tärkeä.
- Oomikä meininki! Mahtavaa, että näinä haastavina aikoina saadaan tunnustusta koko energia-alalle. Me olemme Oomissa halunneet ja uskaltaneet haastaa alan perinteistä markkinointia ja uskomme, että kaltaistamme toimijaa on kaivattu. Sillä, että olemme tehneet hyväntuulista ja erottuvaa brändityötä, olemme myös lunastaneet paikkamme alan tunnetuimpien joukossa pysyvästi, sanoo Oomin brändi- ja markkinointiryhmän päällikkö Isko Lappalainen.
Vaikka viime ajat ovat olleet energia-alalla haastavia, kaikki oomilaiset ovat olleet innolla mukana ja sisäistäneet brändin aina johdosta aspaan ja myyntiin asti. Kokonaisuus ratkaisee ja Oomilla on ehjä kokonaisuus.
Kiitos kuuluu kaikkien oomilaisten lisäksi tiimille ja upeille kumppaneille, joiden kanssa on tehty rohkea ja hyväntuulinen brändi. Oomin brändiä ja markkinointia ovat olleet suunnittelemassa helsinkiläinen mainostoimisto BoB the Robot, Omnicom, Pinata, Vild Factory ja OIKIO Digital Performance Agency. Oomissa tiimissä ovat olleet Isko Lappalainen, Pauliina Peltomäki, Linda Katila ja Minna Korhonen.