Muutoksia kuluttaja-asiakkaiden tuote- ja palveluvalikoimaan
Oomi luopuu kuluttajien aurinkopaneelien, sähköautojen latauslaitteiden, kodin akustojen, ilmalämpöpumppujen ja Oomi Vision -palvelun myynnistä. Palvelut poistuvat myyntivalikoimastamme vuoden 2025 alusta lähtien.
Muutos ei vaadi asiakkailtamme mitään toimenpiteitä. Huolehdimme aiemmin toimitettujen laitteiden ja järjestelmien takuuhuolloista. Tiedotamme asiakkaitamme muutoksen aiheuttamista käytännön asioista alkuvuodesta. Olemme suoraan yhteydessä niihin asiakkaisiin, joilla on Oomin toimittama palvelu tilausvaiheessa.
Voit lukea uutisen aiheesta täältä. Vastauksia mahdollisiin kysymyksiisi löydät täältä.
Kysymyksiä ja vastauksia muutokseen liittyen
Millaiset vaikutukset muutoksella on Oomin kuluttaja-asiakkaalle?
Muutoksella ei ole vaikutuksia Oomin sähkösopimusasiakkaisiin, vaan sähkösopimukset ja niihin liittyvät lisäarvopalvelut jatkuvat entiseen tapaan. Myös pientuotantosopimukset säilyvät ennallaan eikä niihin tule muutoksia.
Voinko enää ostaa aurinkopaneeleja Oomilta?
Aurinkopaneelien myynti on lopetettu, emmekä ota enää uusia tilauksia vastaan. Myös sähköautojen latauslaitteiden, kodin akustojen, ilmalämpöpumppujen ja Oomi Vision -palvelun myynti on lopetettu.
Miten tämä vaikuttaa jo ostettuihin aurinkopaneeleihin?
Oomin asentamien aurinkopaneelien osalta sopimukset ja takuut pysyvät voimassa. Oomi huolehtii kaikista voimassa olevien sopimusten velvoitteista.
Olen hankkinut Oomin aurinkopaneelijärjestelmän osamaksulla tai rahoituksella. Mitä sille nyt tapahtuu?
Osamaksusopimuksien maksut pyörivät kuten ennenkin. Saat kerran kuukaudessa laskun Oomilta, kuten tähänkin asti.
Jos sinulla on Nordean rahoitus, saat laskusi Nordealta kuten tähänkin asti.
Minulla on aurinkopaneelijärjestelmä ja pientuotantosopimus Oomin kanssa. Mitä sille tapahtuu?
Pientuotantosopimukset säilyvät ennallaan, niihin ei ole tulossa mitään muutoksia.
Minulla on Oomin sähköautojen latauslaite, ilmalämpöpumppu, kodin akusto tai Oomi Vision -laite. Mihin voin olla yhteydessä, jos minulla on näihin palveluihin liittyvä kysymys?
Voit olla meihin yhteydessä joko tällä sivulla olevan lomakkeen kautta tai lähettää suoraan sähköpostia aurinko@oomi.fi
Voinko edelleen saada energiaan liittyvää neuvontaa Oomilta?
Kyllä. Oomi on yhä asiantuntija kotien energiankäyttöön liittyen ja voit olla meidän asiakaspalveluumme yhteydessä asiaasi liittyen.
Mistä saan tukea, jos aurinkopaneeleissani ilmenee ongelmia?
Takuuhuoltoihin liittyvät kysymykset hoidetaan edelleen Oomin tai yhteistyökumppanin kautta. Jos tarvitset huoltoa, joka ei kuulu takuun piiriin, voimme suositella luotettavia yhteistyökumppaneita, jotka tarjoavat tarvittavat palvelut. Ensisijaisesti suosittelemme kääntymistä järjestelmän asentamisesta vastanneeseen yritykseen, mikäli asia ei koske takuuhuoltoa.