Oomiten mukavaa saada sinut asiakkaaksi!
Oomi Oy ja Enefit Oy ovat sopineet liiketoimintakaupasta, jonka myötä Enefitin Suomen sähkön vähittäismyynnin asiakaskanta siirtyy kokonaisuudessaan Oomille 1.6.2024 alkaen.
Sinun ei asiakkaana tarvitse tehdä mitään sopimusten siirron osalta. Yhdessä Enefitin kanssa me hoidamme kaiken puolestasi. Enefit hoitaa siirtyvien sähkönmyynnin asiakkaiden asiakaspalvelua ja laskutusta vielä kesäkuukausien ajan, minkä jälkeen asiakaspalvelu ja laskutus siirtyvät Oomin hyvään huomaan.
Oomilla on jo yli 400 000 asiakasta eri puolilla Suomea, liityt heidän joukkoonsa. Olemme sanamme mittainen kumppani, jolle on sydämen asia olla olemassa asiakkaitaan varten.
Me hoidamme kaiken puolestasi mutkattomasti
Sinun ei siis tarvitse huolehtia, sähköasioissasi kaikki sujuu kuten ennenkin! Pidämme jatkossakin sinun sähköasiasi selkeinä.
Olemme sanamme mittainen kumppani, jolle on sydämen asia olla olemassa asiakkaitaan varten.
Vaikuttaako tämä Enefitin asiakkaan sähkösopimukseen?
Ei vaikuta, vaan Enefitin asiakkaiden sähkösopimukset ja sopimusehdot siirtyvät sellaisenaan hintoineen ja voimassaoloaikoineen Oomille ja pysyvät toistaiseksi ennallaan sopimusehtojen mukaisesti. Sinun ei tarvitse tehdä asian suhteen mitään toimenpiteitä.
Mistä saan lisätietoa?
Olemme koonneet tälle sivulle vastauksia yleisimpiin kysymyksiin. Jos jokin vielä askarruttaa, me Oomin asiakaspalvelussa autamme sinua mielellämme. Tavoitat meidän kätevimmin chatissä, puhelimitse tai yhteydenottolomakkeella. Löydät asiakaspalvelumme kaikki yhteystiedot täältä.
Miksi juuri Oomi?
Olemme olemassa, jotta elämässä olisi enemmän hyvää energiaa! Haluamme olla muuttuvan arjen paras ymmärtäjä sekä asiakkaillemme että työntekijöillemme.
Palvelemme asiakkaitamme pitämällä sähköasiat selkeinä ja helpotamme elämää laajalla palvelurepertuaarillamme. Sähkönmyynnin lisäksi tarjoamme latauspisteitä sähköautoille, aurinkopaneeleita katoille, ilmalämpöpumppuja koteihin sekä työsuhdefillareita kulkupeleiksi. Lisäksi kehitämme innovatiivisia ja vastuullisia tuotteita ja palveluita koko ajan lisää. Meillä on vahva kasvustrategia ja tavoitteenamme on olla Suomen halutuin kumppani muuttuvan arjen palveluissa ja energiamurroksen ratkaisuissa.
Oomi on aloittanut vuonna 2020 ja perustajayritystemme myötä oomilaisilla on vuosien kokemus ja asiantuntemus suomalaisesta energiakentästä. Oomin perustajajoukkoon kuuluvat Vantaan Energia, Lahti Energia, Pori Energia, Oulun Seudun Sähkö sekä Oulun Sähkönmyynti Oy ja sen osakkaat: Oulun Energia, Tornion Energia, Haukiputaan sähköosuuskunta, Raahen Energia, Rantakairan Sähkö ja Tervolan Energia ja Vesi.
Palvelemme valtakunnallisesti, mutta paikalliset juuremme säilyttäen.
Kysymyksiä ja vastauksia
Tässä kootusti tietoa Enefitiltä siirtyville asiakkaille.
Sähkösopimukset
Vaikuttaako tämä sähkösopimukseeni?
Ei vaikuta. Enefitin asiakkaiden sähkösopimukset ja sopimusehdot siirtyvät sellaisenaan Oomille hintoineen ja voimassaoloaikoineen ja pysyvät toistaiseksi ennallaan. Muutos ei edellytä asiakkailta mitään toimenpiteitä, ja sähköasioissa kaikki jatkuvat kuten ennenkin.
Muuttuvatko sopimusehdot?
Eivät muutu. Sähkösopimuksesi, sekä sen hinta ja palvelut jatkuvat toistaiseksi täysin ennallaan, ilman muutoksia. Tämä koskee niin määräaikaisia kuin toistaiseksi voimassa olevia sopimuksia. Sinun ei tarvitse tehdä asian suhteen mitään toimenpiteitä.
Nouseeko sähköni hinta?
Sähkösopimuksesi sekä sen hinta ja palvelut jatkuvat toistaiseksi täysin ennallaan, ilman mitään muutoksia. Tämä koskee niin määräaikaisia kuin toistaiseksi voimassa olevia sopimuksia. Sinun ei tarvitse tehdä asian suhteen mitään toimenpiteitä.
Olen muuttamassa. Mihin ilmoitan muutostani?
Uuteen osoitteeseen voit tehdä sopimuksen Oomin verkkosivuilla oomi.fi tai soittamalla Oomin muuttopuhelimeen numeroon 09 2522 1100 (mpm/pvm), jossa palvelemme ma-pe klo 9-20 sekä viikonloppuisin klo 9-17.
Voit ilmoittaa sopimuksen päättymisestä vielä kesä-heinäkuun ajan Enefitin asiakaspalveluun ma-pe 9-17 09 7479 0747 tai Oomin muuttopuhelimeen.
Laskutus ja asiakaspalvelu
Mistä saan jatkossa laskut?
Tulet saamaan laskun kesä- ja heinäkuun kulutuksesta Enefitiltä vielä elokuussa. Tämän jälkeen laskutus siirtyy Oomin hoidettavaksi. Huomaat muutoksen uuden näköisenä laskuna. Myös maksun saajaksi muuttuu Oomi ja samalla tilinumero, kun laskutus siirtyy Oomille.
Minulla on kysyttävää laskusta. Kuka minua nyt palvelee?
Asiakaspalvelu ja laskutus ovat siirtyneet Oomille elokuun alusta lähtien. Löydät ajantasaiset yhteystiedot aina laskulta.
Jos sinulla on kysyttävää kesä-heinäkuun laskuista, palvelee Enefitin asiakaspalvelu sinua sähköpostilla asiakaspalvelu@enefit.fi ja puhelimitse vielä elokuun ajan numerossa 09 7479 0747.
Laskun maksusta, eräpäivän siirrosta, perinnästä ja maksuajasta voit ottaa yhteyttä maksuneuvontaan numeroon 09 231 50464 (ma-pe 8-20) tai asioida sähköisesti MyRopo-palvelussa: myropo.fi
Saanko laskut edelleen samalla tavalla kuin ennenkin?
Saat laskut jatkossakin samassa rytmissä kuin ennenkin. Lisäksi lähetämme laskut samalla tavalla kuin olet saanut ne tähänkin saakka: paperilaskuna, sähköpostilla tai digipostipalvelu Kivraan.
Jos olet aiemmin saanut laskusi e-laskuna, lähetämme sinulle elokuussa e-laskuehdotuksen verkkopankkiisi. Sinun tulee hyväksyä ehdotus verkkopankissasi, jos haluat laskut jatkossakin e-laskuina.
Minulla on ollut e-lasku. Saanko laskut jatkossakin e-laskuina?
Jos olet saanut laskusi Enefitiltä e-laskuina, saat meiltä elokuussa verkkopankkiisi e-laskuehdotuksen. Sinun tulee hyväksyä ehdotus verkkopankissasi, jos haluat laskut jatkossakin e-laskuina. Ilmoitamme tästä sinulle vielä erikseen tekstiviestillä tai sähköpostilla elokuun aikana.
En ole saanut e-laskuehdotusta verkkopankkiin. Mitä minun tulee tehdä?
Lähetämme e-laskuehdotuksen verkkopankkiisi elokuun aikana ja ilmoitamme sinulle tekstiviestillä tai sähköpostilla, kun ehdotus on hyväksyttävänä. Ehdotus on voimassa 30 päivää. Tarkista myös verkkopankkisi selainversio, jos et löydä ehdotusta pankkisi mobiilisovelluksesta.
Voit myös itse tehdä e-laskusopimuksen Oomille omassa verkkopankissasi. E-laskusopimuksen tekemiseen tarvittavat yksilöintitiedot löydät Oomin laskulta. Saamme ilmoituksen pankiltasi e-laskun käyttöönotosta automaattisesti.
Lue lisää e-laskusta oomi.fi/asiakaspalvelu/laskutus/e-lasku/.
Sähkönkulutuksen seuranta
Mistä voin seurata sähkönkulutustani?
1.8.2024 alkaen voit seurata kulutustasi Oomi Onlinessa.
Jos haluat tarkastella aiempia kulutuksiasi, löydät tiedot Datahubin Asiakasportaalista.
Yleistä
Miksi Enefitin Suomen vähittäismyynnin asiakaskanta siirtyy Oomille?
Enefit haluaa olla luotettava energiakumppani vihreässä siirtymässä ja tarjota asiakkailleen hyödyllisiä ja kestäviä energiatuotteita ja -palveluita kätevästi yhdestä paikasta. Vahvistaaksemme entisestään sitoutumista näihin periaatteisiin ja investoidakseen laatuun ja tuotekehitykseen Enefit on päättänyt keskittyä sähkön vähittäiskauppaan Viron, Latvian, Liettuan ja Puolan markkinoilla.
Mitä tämä tarkoittaa Enefitin asiakkaille?
Muutos ei vaikuta Enefitin asiakkaiden sähkösopimuksiin ja sopimusehtoihin, vaan ne siirtyvät sellaisenaan Oomille hintoineen ja voimassaoloaikoineen ja pysyvät toistaiseksi ennallaan. Muutos ei edellytä asiakkailta mitään toimenpiteitä, ja sähköasioissa kaikki jatkuvat kuten ennenkin.
Miksi juuri Oomi on paras mahdollinen energiakumppani?
Oomi on yksi Suomen suurimmista energiapalveluyhtiöistä. Tarjoamme asiakkaillemme kilpailukykyiset hinnat ja palveluja helpottamaan asiakkaan arkea. Varmistamme Enefitin asiakkaiden sujuvan siirtymisen Oomille eikä muutos vaadi asiakkailta lisäponnisteluja.
Mitä Oomi tavoittelee muutoksella?
Tavoittelemme sähkönmyynnissä asiakasmäärän kasvua asiakashankinnan ja yrityskauppojen kautta. Olemme yksi alan suurimmista ja aktiivisista toimijoista, ja uskomme, että sähkömarkkinat tulevat keskittymään entisestään. Oomin tavoitteena on johtava asema tässä muutoksessa hyvän asiakaskokemuksen ja uusien energiapalveluiden kautta. Nämä asiat ovat samoja asioita, joiden takia Oomi on alun perin perustettu. Asiakkailla on tarve paremmalle palvelulle ja uusille energiaratkaisuille, jotka helpottavat muuttuvaa arkea.
Tuleeko Enefitistä Oomin osakas?
Ei, Enefitistä ei tule Oomin osakasta liiketoimintakaupan myötä.
Koska muutos tapahtuu?
Muutos tulee voimaan 1.6.2024 alkaen eli silloin Enefitin sähköasiakkaat siirtyvät Oomille. Käytännössä muutos ei kuitenkaan näy vielä kesäkuukausien aikana asiakkaille, vaan sähköasiat jatkuvat ennallaan siirtymäkauden ajan. Elokuun laskun asiakkaat tulevat saamaan Oomilta eli käytännössä uuden näköinen lasku tulee vasta syyskuussa.
Paljonko kauppasumma on?
Oomi ja Enefit ovat sopineet, että kauppasumma ei ole julkinen.
Montako asiakasta Enefitiltä siirtyy Oomille?
Oomi ja Enefit ovat sopineet, että tarkkaa sähkösopimusten määrää ei julkisteta.
Mitä muutos tarkoittaa Oomin nykyisille asiakkaille?
Muutos ei vaikuta millään tavalla Oomin nykyisiin asiakkaisiin eikä heidän sähkösopimuksiinsa.
Ota käyttöösi Oomi Online!
Oomi Online -palvelusta löydät omat sähkösopimustietosi yhdestä paikasta. Sopimustietojesi lisäksi löydät palvelusta kotisi sähköenergian kulutustiedot ja laskut 1.8.2024 alkaen. Tutustu tarkemmin palveluun osoitteessa oomi.fi/online ja ota palvelu käyttöösi!
Olemme arponeet kaikkien Enefitiltä Oomille siirtyneiden ja 30.9.2024 mennessä palveluun rekisteröityneiden asiakkaiden kesken 100 euron arvoisen SuperLahjakortin. Arpaonni suosi tällä kerralla Lauraa Sammatista. Onnittelut! Voittajaan on oltu yhteydessä henkilökohtaisesti.
Psst! Julkaisemme loppuvuoden aikana uuden digitaalisen asioinnin kanavan, OmaOomin, helpottamaan asiakkaidemme arkea. Mobiilisovelluksessakin toimivassa OmaOomissa kulutuksen seurannasta ja sähkösopimuksen hallinnasta tulee entistä helpompaa ja kätevämpää. Kerromme lisää pian, pysy kuulolla!