Asiantuntija vastaa Lahti Energian entisille asiakkaille: mikä muuttuu vai muuttuuko mikään?

Tähän artikkeliin on haastateltu Oomin Sami Naskalia. Sami on pitkän linjan ammattilainen, joka syttyy energisistä asiakastapaamisista. Kun häneltä kysyy, mikä sähkölaite hän olisi, saa vastaukseksi varavirtalähteen – hänessä kun riittää kuulemma energiaa vaikka muille jakaa.

Lahti Energian sähkölasku tulee tulevaisuudessa Oomilta. Mitä tämä tarkoittaa? Lopettaako Lahti Energia?

Lahti Energia ei suinkaan lopeta, vaan sähkönmyynnistä ja asiakaspalvelusta vasta jatkossa Oomi Energia. Lahti Energia siis esimerkiksi tuottaa sähköä edelleen Kymijärven voimalaitoksella, vain sähkönmyynnin nimi vain vaihtuu Oomiksi.

Mikä minun – siis asiakkaan – kannalta muuttuu? Kallistuuko sähkön hinta? Pitääkö minun tehdä uusi sähkösopimus? Vai muuttuuko mikään?

Ei huolta. Sähkösopimuksesi säilyy ennallaan ja ehdot pysyvät samoina. Muutos ei tosiaan vaadi sinulta mitään toimenpiteitä. Jos olet tehnyt kanssamme määräaikaisen sopimuksen, jatkuu se ennallaan aivan normaalisti määräajan loppuun saakka. Toistaiseksi voimassa olevan sopimuksen mahdollisista muutoksista ilmoitamme kuten tälläkin hetkellä 30 päivää ennen muutoksen voimaantuloa.

Mutta miksi Oomi? Mitä hyötyä tästä on minulle?

Kun yhdistymme uudeksi sähkönmyyntiyhtiöksi, pystymme antamaan sinulle erinomaista asiakaspalvelua sekä erittäin kilpailukykyiset hinnat. Haluamme tehdä yhteistyötä asiakkaidemme kanssa kuuntelemalla sinua ja toiveitasi. Näin voimme tuoda asiakkaitamme kiinnostavia, uudenlaisia palveluja ja tuotteita – esimerkiksi ympäristöarvot huomioiden – kaikkialle Suomeen.

Suomessa sähkömarkkinat ovat hajautuneet ja kilpailu on kovaa. Yksin emme olisi pystyneet vastaamaan asiakkaidemme tarpeisiin näin hyvin. Nyt pystymme edelleen palvelemaan sinua paikallisesti, mutta olemme uuden yhtiön myötä paljon kilpailukykyisempiä. Ja tämä puolestaan varmistaa sen, että pystymme tarjoamaan uusia tuotteita, palveluita ja erinomaisen asiakaskokemuksen sekä nykyisille että uusille asiakkaillemme ympäri Suomen.

Sähkösopimukseni on juuri loppumassa ja haluan saada sähköä edelleen Lahti Energialta. Mitä teen?

Hyvä kysymys. Lahti Energia ei enää myy sähköä, vaan sähkönmyynti on siirtynyt Lahti Energian osittain omistamalle Oomille. Yksinkertainen vastaus on siis tämä: klikkaa seuraavaa linkkiä ja tee sähkösopimus Oomin kanssa.

Vaihdoin jo toiseen sähköyhtiöön, koska sieltä minulle uskoteltiin, että Lahti Energia lopettaa eikä paikallista sähköä enää ole saatavilla. Miten voin vaihtaa takaisin paikalliseen Oomiin?

Jos uusi sopimuksesi on toistaiseksi voimassa oleva sopimus, voit vaihtaa sen vaikka heti täällä. Muussa tapauksessa voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme ja katsotaan, mitä voimme tehdä.

Asiakaspalvelun yhteystiedot