Ketterä ja kokeileva markkinointi toimii

Oomin markkinoinnissa luotetaan hyväntuulisuuden voimaan ja uskalletaan pitää pilke silmäkulmassa. Uskomme vahvasti, että rohkeasti kokeilemalla löydämme juuri meidän asiakaskunnallemme osuvimmat markkinoinnin keinot. Emme kuitenkaan tee markkinointia vain markkinoinnin vuoksi, vaan kampanjoidemme taustalla on aina tarkkaan kohdennetut ja räätälöidyt ideat. 

Meidät tunnistetaan hyväntuulisesta sävystä, jossa sanoilla leikitellään ja silmäkulman annetaan reippaasti pilkehtiä.

Oomi mielletään vahvasti energia-alan toimijana, mutta palvelurepertuaarimme kuuluu muitakin palveluja. Markkinoinnilla ja viestinnällä on iso rooli Oomi-tarjonnan tunnettuuden laajentamisessa.

Meidät tunnistetaan hyväntuulisesta sävystä, jossa sanoilla leikitellään ja silmäkulman annetaan reippaasti pilkehtiä. Meille on tärkeää, että jokainen markkinointiviesti kantaa mukanaan ripauksen energiaa ja iloa strategia aina mielessä pitäen. Saimmekin tämän vuoden alussa kunniamaininnan vuoden parhaassa mainosalan arvostetuimmassa Effie Awards -kilpailussa Strateginen markkinointi -sarjassa. Tuomariston vakuutti Oomin johdonmukaisuus, systemaattisuus, yksinkertaisuus, sekä selkeä liiketoiminnallinen tarve, jota lähdettiin markkinoinnin keinoin ratkaisemaan. Tulokset vakuuttivat tuomariston kunniamaininnalla. Oomimeininki!

Oomi haluaa olla asiakkaidensa arjessa mukana muutenkin kuin pistorasioiden välityksellä. Arki kun on paljon muutakin kuin sähköä. Yhä useamman kodin tai yrityskiinteistön katolla onkin jo Oomin aurinkopaneelit ja melkoisen moni polkee Oomi Fillari -työsuhdepyörällä. Olemme tähän mennessä aina tehneet hyväntuulista ja erottuvaa brändityötä, josta voimme olla ylpeitä.

Oomi Fillari -markkinointi on hyvä esimerkki hyväntuulisesta ja leikittelevästä, oomimaisesta tekemisestä. Olemme viimeisen parin vuoden aikana testanneet ja kokeilleet erilaisten kampanjoiden voimaa ja huomanneet, että hyväntuulisella ja erottuvalla brändityöllä on valtava merkitys. Viimeisin kampanjamme työsuhdepyörien osalta on nimeltään ”Pitchaa pomolle”, jossa tarjoillaan työntekijöille mahdollisuus suostutella työnantaja edun käyttöönottoon ”Pitchaa pomolle”-paketin sisällön avulla. Kampanjan myötä olemme saaneet erittäin hyvää näkyvyyttä Oomi Fillarille ja monien työnantajien pöydiltä on löytynyt suostuttelu hissipuheita työsuhdepyörien puolesta! Ei huono, kuten porilaine sanois.

Jatketaan yllätyksellisten ja rohkeiden kokeilujen tiellä

Markkinoinnin ala on intensiivistä, mutta jatkuva kehitys pitää myös luovuuden yllä. Mitä enemmän seuraan markkinoinnin ajankohtaisia trendejä, innovaatioita ja eri brändien kampanjoita, sitä enemmän niistä inspiroidun. Nykypäivänä ja varmasti tulevaisuudessakin meiltä odotetaan johdonmukaisia sekä innovatiivisia brändikokemuksia. Luota siis luovuuteen, mutta älä missään vaiheessa unohda datan voimaa. Nopeasti muuttuvassa digitaalisessa ympäristössä meidän markkinoijien on oltava valmiita sopeutumaan ja reagoimaan nopeasti uusiin trendeihin, teknologioihin ja asiakkaiden tarpeisiin. Joten, me kaikki markkinoinnin tekijät, pidetään lippu korkealla – jatketaan yllätyksellisten ja rohkeiden kokeilujen tiellä!

Pauliina Peltomäki
markkinointipäällikkö