Muutoksia asiakaspalvelumme aukioloon poikkeustilanteen vuoksi

Energia-asiat herättävät tällä hetkellä niin paljon kysymyksiä, että joudumme tilapäisesti jo jonossa olevien yhteydenottojen käsittelemiseksi muuttamaan asiakaspalvelumme aukioloaikoja.

30.8.2023 toistaiseksi voimaan tulevat asiakaspalvelumme aukioloajat ovat seuraavat (muuttuneet ajat korostettu alla):

  • Puhelinasiakaspalvelumme kotitalouksille on avoinna arkisin ma-pe klo 10-18
  • Puhelinasiakaspalvelumme linjat yrityksille avoinna arkisin ma-pe klo 10-16
  • Oomin Muuttopuhelin palvelee entiseen tapaan ma-pe klo 8-22 sekä viikonloppuisin klo 9-17

22.9.2023 toistaiseksi voimaan tulevat chat-asiakaspalvelumme aukioloajat ovat seuraavat:

  • Chat asiakaspalvelumme palvelee arkisin ma-pe klo 10-22

Pyydämme edelleen ystävällisesti, että jätät samasta aiheesta vain yhden yhteydenoton. Näin asiakaspalvelumme ei ruuhkaudu entisestään ja pystymme käsittelemään asiasi nopeammin. Pahoittelemme tilannetta ja pyrimme vastaamaan kaikkiin yhteydenottoihin mahdollisimman pian niiden saapumisjärjestyksessä. Olemme koonneet alle kattavan tietopaketin siitä, miten voit asioida kanssamme helpoiten tästä poikkeustilanteesta huolimatta.

Miten voin toimia tässä poikkeustilanteessa asiani hoitamiseksi? - Alle on listattu vinkkimme siihen, miten saat hoidettua asiasi kanssamme kaikkein vaivattomimmin.

1. Ennen yhteydenottoasi meille:

  • Suosittelemme sinua tutustumaan verkkosivullemme koottuihin yleisimmin kysyttyihin kysymyksiin, joista löytyy helposti ja nopeasti apu useisiin yleisluontoisiin sähkösopimuksia koskeviin aiheisiin.

2. Mihin suuntaan pörssisähkön hinta on kehittymässä lähiaikoina? Miten voin vaihtaa pörssisähkösopimukseni kiinteähintaiseen sopimukseen?

  • Jos haluat lisää tietoa pörssisähkön hintakehityksestä, lue asiantuntijoidemme ajatukset elo-syyskuun tilanteesta tästä. Ohjeen pörssisähkösopimuksen vaihtamiseksi kiinteähintaiseen sopimukseen löydät puolestaan täältä.

3. Miten voin hyödyntää Vaihtoturva-palveluni?

  • Lue lisää Vaihtoturva-palvelusta ja sen käyttämisestä täältä. Voit käyttää Vaihtoturvan suoraan täällä.

4. Miten hoidan nykyisen sähkösopimukseni päivittämisen?

  • Jos kyse on nykyisen Oomilla olevan sopimuksen päivityksestä, voit käydä tekemässä sopimusmuutoksen itse Online-palvelussamme tai odottaa rauhassa vastaustamme soittopyyntöösi tai lähettämääsi viestiin ko. kanavissa annettujen aika-arvioiden mukaan.
  • Valitettavasti sopimusmuutoksen käsittelyssä voi kestää tällä hetkellä jopa 2–3 viikkoa. Tästä huolimatta voimme päivittää sopimuksesi alkamaan yhteydenottohetkesi mukaisella hinnoittelulla ja haluamanasi ajankohtana.
  • Huomaathan, että tekemäsi sopimusmuutos voi vaikuttaa seuraavan laskusi aikatauluun ja laskusi voi tulla hieman viiveellä normaaliin ajankohtaan verrattuna.
  • Otamme ilmoittamasi sopimusmuutoksen käsittelyyn mahdollisimman pian. Saat sopimusvahvistuksen, kun olemme käsitelleet sopimusmuutoksesi. Sopimuksellasi on kuluttajasuojalain mukainen 14 vuorokauden peruutusoikeus alkaen sopimuksen tekohetkestä. Löydät peruutuslomakkeemme verkkosivuiltamme.

5. Miten hoidan uuden sähkösopimuksen tekemisen Oomille?

  • Huomaathan, että edellä kerrottu takautuva sopimuksen aloitus ei ole mahdollista tilanteissa, joissa on kyse muutosta uuteen osoitteeseen tai sähkönmyyjän vaihdosta Oomille.
  • Muuttotilanteessa hoidat asiasi parhaiten soittamalla muuttopuhelimeemme 09 2522 1100 (mpm/pvm), joka palvelee ma-pe klo 8-22 sekä viikonloppuisin klo 9-17.

Jos asiasi on kiireellinen, nopeimmin saat asiasi hoidettua chatissa Online-palveluumme kirjautuneena. Chatissa sinua auttavat Pertti Botin lisäksi asiakaspalvelijamme arkisin klo 10-22. Varauduthan silti chatissakin tavallista pidempään jonotusaikaan asiakaspalveluumme pääsyssä. Mahdollisesta jonotusajasta viestimme ajantasaisesti chatissa asiakaspalveluumme yhdistettäessä.

Online-palvelusta löydät myös kotisi sähköenergian kulutustiedot, kaikki sähkön myyntisopimukseen liittyvät tiedot sekä laskut.

Asiakaspalvelumme yhteystiedot