Ajankohtaisia ohjeita asiointiin

Asiakaspalvelumme aukioloajat 1.12.2023 alkaen ovat:

  • Puhelinasiakaspalvelumme kotitalouksille on jatkossa avoinna arkisin ma-pe klo 9-17
  • Puhelinasiakaspalvelumme linjat yrityksille jatkossa avoinna arkisin ma-pe klo klo 9-16
  • Oomin Muuttopuhelin palvelee jatkossa ma-pe klo 9-20 sekä viikonloppuisin/arkipyhinä klo 9-17
  • Chat asiakaspalvelumme palvelee jatkossa arkisin ma-pe klo 9-20

Pyydämme edelleen ystävällisesti, että jätät samasta aiheesta vain yhden yhteydenoton. Näin asiakaspalvelumme ei ruuhkaudu ja pystymme käsittelemään asiasi nopeammin. Olemme koonneet alle kattavan tietopaketin siitä, miten voit asioida kanssamme helpoiten.

Miten voin toimia asiani hoitamiseksi? - Alle on listattu vinkkimme siihen, miten saat hoidettua asiasi kanssamme kaikkein vaivattomimmin.

1. Ennen yhteydenottoasi meille:

  • Suosittelemme sinua tutustumaan verkkosivullemme koottuihin yleisimmin kysyttyihin kysymyksiin, joista löytyy helposti ja nopeasti apu useisiin yleisluontoisiin sähkösopimuksia koskeviin aiheisiin.

2. Mihin suuntaan pörssisähkön hinta on kehittymässä lähiaikoina? Miten voin vaihtaa pörssisähkösopimukseni kiinteähintaiseen sopimukseen?

  • Jos haluat lisää tietoa pörssisähkön hintakehityksestä, voit lukea Oomin ajankohtaisia uutisia täällä
  • Ohjeen pörssisähkösopimuksen vaihtamiseksi kiinteähintaiseen sopimukseen löydät puolestaan täältä.

3. Miten voin hyödyntää Vaihtoturva-palveluni?

  • Lue lisää Vaihtoturva-palvelusta ja sen käyttämisestä täältä. Voit käyttää Vaihtoturvan suoraan täällä.

4. Miten hoidan nykyisen sähkösopimukseni päivittämisen?

  • Jos kyse on nykyisen Oomilla olevan sopimuksen päivityksestä, voit käydä tekemässä sopimusmuutoksen itse Online-palvelussamme alkamaan seuraavalta päivältä tai odottaa rauhassa vastaustamme soittopyyntöösi tai lähettämääsi viestiin ko. kanavissa annettujen aika-arvioiden mukaan.
  • Voimme päivittää sopimuksesi alkamaan yhteydenottohetkesi mukaisella hinnoittelulla ja haluamanasi ajankohtana. Vaihtoturvan pääset käyttämään oheisesta linkistä: Käytä Vaihtoturva tästä
  • Otamme ilmoittamasi sopimusmuutoksen käsittelyyn mahdollisimman pian. Saat sopimusvahvistuksen, kun olemme käsitelleet sopimusmuutoksesi. Sopimuksellasi on kuluttajasuojalain mukainen 14 vuorokauden peruutusoikeus alkaen sopimuksen tekohetkestä. Löydät peruutuslomakkeemme verkkosivuiltamme.

5. Miten hoidan uuden sähkösopimuksen tekemisen Oomille?

  • Huomaathan, että edellä kerrottu takautuva sopimuksen aloitus ei ole mahdollista tilanteissa, joissa on kyse muutosta uuteen osoitteeseen tai sähkönmyyjän vaihdosta Oomille.
  • Muuttotilanteessa hoidat asiasi parhaiten soittamalla muuttopuhelimeemme 09 2522 1100 (mpm/pvm), joka palvelee ma-pe klo 9-20 sekä viikonloppuisin klo 9-17.

Jos asiasi on kiireellinen, nopeimmin saat asiasi hoidettua chatissa Online-palveluumme kirjautuneena. Chatissa sinua auttavat Pertti Botin lisäksi asiakaspalvelijamme arkisin klo 9-20. Mahdollisesta jonotusajasta viestimme ajantasaisesti chatissa asiakaspalveluumme yhdistettäessä.

Online-palvelusta löydät myös kotisi sähköenergian kulutustiedot, kaikki sähkön myyntisopimukseen liittyvät tiedot sekä laskut.

Asiakaspalvelumme yhteystiedot