Oomitä palautteita – Asiakaskyselyn hyvät tulokset innostavat meitä viestimään entistäkin paremmin
Tekemämme asiakasviestintäkyselyn mukaan Oomin viestintä on ajankohtaista, asiantuntevaa ja hyväntuulista. Asiakkaiden mielestä TOP3 kiinnostavinta viestintäteemaa olivat sähkön hinta, sähkön säästövinkit ja aurinkoenergia. Oomi kiittää ja kumartaa – tästä on hyvä jatkaa!
Koska olemme energia-asioissa sinun puolellasi, haluamme olla avuksi ja tarjota hyödyllistä tietoa sähkömarkkinoista. Siksi selvitimme asiaa syksyllä ja tiedustelimme asiakaskyselyssä, millaista viestintämme on ja mitkä sähköön liittyvät aiheet kiinnostavat eniten.
Saimme lähes 1000 vastausta kyselyymme – tuhannet kiitokset vastanneille! Tulokset olivat ilahduttavan hyviä: vastaajat olivat sitä mieltä, että Oomin asiakasviestintä herättää luottamusta ja se on ajankohtaista, asiantuntevaa sekä hyväntuulista.
Oomin asiakasviestintäkyselyn tulokset
Oomin asiakasviestintä on ajankohtaista: 4,16
Saan Oomilta sopivan usein sähköpostia: 4,08
Oomin uutiskirjeissä on minua kiinnostavia asioita: 3,85
Oomin asiakasviestintä on hyväntuulista: 4,09
Oomin asiakasviestintä on asiantuntevaa: 4,15
Oomin asiakasviestintä herättää luottamusta: 3,95
Arviointi asteikolla 1–5, jossa 1 = täysin eri mieltä ja 5 = täysin samaa mieltä
Tulokset olivat hyviä: vastaajat olivat sitä mieltä, että Oomin asiakasviestintä herättää luottamusta ja se on ajankohtaista, asiantuntevaa sekä hyväntuulista.
TOP3 kiinnostavinta teemaa
Pyysimme ja saimme palautteita myös mielenkiintoisimmista viestinnän teemoista. Kyselyn kärkeen kiri kolme ylivoimaista aihetta, jotka olivat vastaajien mielestä kuuminta hottia: sähkön hinnat, sähkön säästövinkit ja aurinkoenergia. Nämä aiheet tuntuivat kiinnostavan suurinta osaa asiakkaistamme tavalla tai toisella.
Kärkikolmikon lisäksi intohimoja herättivät muun muassa sähkönkulutuksen mittaaminen ja seuranta sekä eri kodinkoneiden sähkönkulutus. Myös sähköautoja ja akkuratkaisuja käsittelevät sisällöt sytyttivät asiakkaissamme kipinää.
Kyselyn kärkeen kiri kolme ylivoimaista aihetta, jotka olivat vastaajien mielestä kuuminta hottia: sähkön hinnat, sähkön säästövinkit ja aurinkoenergia.
Hinta on kaikkien huulilla
Mistä sähkön hinta muodostuu? Miksi hinnat heiluvat? Mikä on edullisin sähkösopimus?
Tällaiset hintaan liittyvät kysymykset askarruttivat Oomin asiakkaita eniten. Eikä ihme – sähkön hinnat vaikuttavat meidän jokaisen arkeen. Et siis todellakaan pohdi näitä asioita yksin. Siksi viestimme sähkön hinnasta eri näkökulmista jatkossakin, joten kannattaa olla kuulolla.
Sähkön hinnasta käydään paljon keskustelua vaihtelevista näkökulmista. Se, paljonko sinä loppupeleissä maksat sähköstä, riippuu pitkälti valitsemastasi sähkösopimuksesta. Olemme halunneet helpottaa valintaasi ja avata sähkösopimuksen valintaan liittyviä seikkoja muun muassa tässä artikkelissa.
Sähkön säästövinkit ovat taidetta
Säästäväisyys on perisuomalainen hyve, joka on noussut uudelleen pinnalle sähkön hinnan heiluessa ja yleisen ympäristötietoisuuden kasvaessa. Sähköstä ei haluta maksaa liikaa eikä sitä haluta ympäristösyistä tuhlata. Onneksi omaan sähkönkulutukseensa voi vaikuttaa lukemattomin eri tavoin.
Meidän mielestämme sähkön säästäminen on jopa ihan oma taiteenlajinsa. Vai mitä sanot näistä hulvattomista vinkeistä, joita kokosimme taannoin?
Aurinko armas tuo energiaa
Aurinkoenergia, aurinkopaneelit ja invertterit. Siinäpä loistavia aiheita, joista asiakkaamme haluavat tietää lisää. Aurinkosähköön liittyvät ilmiöt kiinnostavat monia, koska yhä useamman suomalaisen taloyhtiön tai omakotitalon katolla raksuttaa oma aurinkovoimala. Aihe vetää puoleensa myös niitä, jotka vasta haaveilevat omista aurinkopaneeleista tai jotka muuten haluavat pysyä ajan tasalla aurinkoenergian kehityksestä.
Auringon tavoin myös Oomi haluaa tuoda valoa ja energiaa elämääsi. Välitämme sinulle aurinkovoiman ja myös muiden uusiutuvien energialähteiden uusimmat tuulet, jotta osaat navigoida vastuullisesti muuttuvilla sähkömarkkinoilla. Aurinkoenergiaa koskeviin sisältöihin voit tutustua verkkosivujemme aurinkopaneelit-osiossa.
Kiitos arvokkaista vastauksista asiakasviestintäkyselyymme! Paneudumme viestintään jatkossa entistäkin suuremmalla tarmolla ja sydämellä.