Online-palveluun rekisteröityminen, yritykset
Online-palveluun rekisteröityminen vaatii henkilökohtaiset pankkitunnukset tai mobiilivarmenteen. Käytössä on yleisimpien verkkopankkien tunnistautumispalvelut: Aktia, Danske Bank, Handelsbanken, Nooa Säästöpankki, Nordea, OP, POP Pankki, S-Pankki, LähiTapiola, Ålandsbanken.
Palvelu toimii Edge-, Firefox-, Chrome- ja Safari-selainten yleisimmillä versioilla. Microsoft IE:n kanssa kaikki välilehdet ja toiminnot eivät välttämättä toimi.
Mikäli sinulla on jonkin muun pankin verkkopankkitunnukset kuin edellä mainittujen pankkien tai ei ole käytössä lainkaan henkilökohtaisia verkkopankkitunnuksia, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.
Rekisteröitymisen yhteydessä käyttäjä hyväksyy palvelun käyttöehdot. Käyttäjä vastaa antamiensa tietojen oikeellisuudesta ja ajantasaisuudesta. Yritysten osalta käyttäjä vastaa myös siitä, että hänellä on oikeus katsoa edustamiensa asiakkuuksien tietoja Oomi Energian raportointipalvelusta.
Voit rekisteröityä yrityksesi edustajana palveluun henkilökohtaisilla verkkopankkitunnuksillasi ja yrityksen tiedoilla.
Rekisteröidy yritysasiakkaana
Vaihe 1: Valitse yritysasiakas
Vaihe 2: Pankkitunnistus/mobiilivarmenne: Valitse pankkisi logo ja anna henkilökohtaiset pankkitunnuksesi.
Vaihe 3: Käyttäjätiedot: Anna edustamasi yrityksen nimi, y-tunnus ja asiakasnumero. Tarvittavat tiedot löydät yrityksesi sähkölaskulta. Jos yritykselläsi on useita asiakasnumeroita, rekisteröi yksi niistä ja ole yhteydessä asiakaspalveluun muiden liittämiseksi tiliisi. Täytä muut tiedot sekä taltioi käyttäjätunnuksesi ja salasanasi. Lue ja hyväksy käyttöehdot.
- Käyttäjätunnuksena voit käyttää esimerkiksi sähköpostiosoitetta tai muuta tunnusta/sanaa.
- Salasanan minimipituus on 8 merkkiä ja siinä pitää olla merkkejä vähintään kolmesta eri merkkiluokasta: isot kirjaimet, pienet kirjaimet, numerot ja erikoismerkit.
Tarkista vielä antamasi tiedot ennen lomakkeen lähettämistä.
Vaihe 4: Sinut ohjataan rekisteröitymisen jälkeen Online-palveluun. Saat rekisteröitymisestä myös vahvistuksen sähköpostiisi.
Yksi asiakasnumero − useampi käyttäjä
Yrityksestä on mahdollista rekisteröityä useamman henkilön Online-palvelun käyttäjäksi hyödyntäen yrityksen sähkösopimuksen tietoja. Jokaisella yrityksen tiedoilla rekisteröityneellä käyttäjällä on henkilökohtaiset tunnukset raportointipalveluun.
Ensimmäinen yrityksen tiedoilla rekisteröitynyt käyttäjä saa pääkäyttäjä-oikeudet, joilla on mahdollista tarkastella yrityksen kulutustietoja sekä hallinnoida muita yrityksen käyttäjiä. Tämän jälkeen yrityksen tiedoilla rekisteröityneet käyttäjät saavat ainoastaan oikeudet yrityksen kulutustietojen tarkasteluun raportointipalvelusta.
Jos haluat liittää uusia asiakkuuksia tunnukseesi, ole yhteydessä asiakaspalveluun. Voit myös valtuuttaa toisia käyttäjiä näkemään omat tietosi. Käyttöoikeuksia on eritasoja (luku- ja kirjoitusoikeus) riippuen alasivusta. Käyttöoikeuden lisääminen toiselle löytyy Online-palvelun käyttöohjeesta kohdasta Käyttöoikeuksien lisäys.
Ongelmatilanteissa voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme p. 09 2522 1133.