Parempaa arkea palaute kerrallaan

Oomi haluaa olla paras arjen ymmärtäjä ja tehdä asiakkaidensa arjesta kaikin tavoin helpompaa ja sujuvampaa. Asiakaspalautteella on tavoitteen saavuttamisen kannalta merkittävä rooli – risuilla ja ruusuilla voi aidosti vaikuttaa!

Antaisitko useammin palautetta, jos tietäisit sen tulevan käsitellyksi ja päätyvän oikeille ihmisille? Antaessasi palautetta Oomille, voit olla varma molemmista.

– Olemme panostaneet palautteen keräämiseen monikanavaisesti, sillä jokainen palaute on meille arvokas. Kaiken ytimessä on tahtotilamme ymmärtää, miten voimme tehdä asiakkaidemme arjesta entistä parempaa, Oomin asiakaskokemuspäällikkö Tuija Rouhiainen summaa.

Palautekanavia joka lähtöön

Oomille voi antaa palautetta useaa eri reittiä: verkkosivujen palautelomakkeella, sähköpostikyselyyn vastaamalla, suoraan asiakaspalveluun, kenelle tahansa oomilaiselle tai sosiaalisen median kanavien kautta. Eri kanavista tulleet palautteet kirjataan samaan palauteenkeräysjärjestelmään, joka luokittelee ne jatkokäsittelyä varten. Järjestelmään palautteet kirjataan anonyymisti.

– Aivan jokainen henkilökuntamme jäsen näkee palautteet ja pystyy reagoimaan niihin. Tämä mahdollistaa sen, että henkilöidyt kiitospalautteet myös kulkeutuvat perille oikealle henkilölle, eivätkä jää mihinkään matkan varrelle, kertoo Rouhiainen.

Konkreettisia kehitystoimia

Aina palautteen ei tarvitse olla positiivista tai negatiivista, kehitysehdotukset ovat palautteiden aatelia. Jokainen kehitysehdotus käsitellään Oomilla tarkasti ja ne etenevät mahdollisuuksien mukaan kehityshankkeiksi ja johtavat konkreettisiin muutoksiin toimintatavoissa. Tällä hetkellä pilottivaiheessa on esimerkiksi laskumuistutus, jonka ansiosta moni voi jatkossa säästyä maksumuistutuksesta aiheutuvalta viiden euron lisämaksulta.

– Kannustamme kaikkia Oomin asiakkaita rohkeasti antamaan kehitysehdotuksia. Yleensä yhden rohkean nostaessa asian pöydälle, hyötyvät myös monet muut, jotka ovat salaa pohtineet asiaa itsekseen. Pian lanseerataan myös Oomin upouusi asiakaspaneeli, jossa jokainen oman elämänsä ideanikkari pääsee mukaan palveluiden kehitystyöhön, Rouhiainen vinkkaa. 

Jaa rohkeasti kehitysehdotuksesi kanssamme tai kerro, miten olemme onnistuneet palvelemaan sinua. Sana on vapaa, siirry palautelomakkeelle tästä!

Oomilla jokainen palaute ja kehitysehdotus tulee käsitellyksi.